ברכות לד"ר ליאת שמרי-זאבי, מרצה במכללה האקדמית לחברה ואומנויות, על קבלת הדוקטורט

עבודתה של ליאת מציעה נקודת מבט חדשנית וייחודית על שילוב אומנויות בתחום הדרכת הורים

ד"ר ליאת שמרי-זאבי, מרצה במכללה האקדמית לחברה ואומנויות, כתבה מחקר חלוצי על יעילות השימוש בטכניקות מבוססות אומנות במסגרת הדרכת הורים. מטרת המחקר הייתה לבדוק אמפירית את יעילותו של מודל עבודה חדשני וייחודי בתחום הדרכת הורים בשילוב התערבויות מבוססות אומנות חזותית.

לדברי ליאת, חשיבותו של המחקר היא בעיצוב דרכי עבודה וכיווני פעולה חדשניים בטיפול באמצעות אמנות. המחקר מציע נקודת מבט שונה בנוגע לקידום ילדים בעלי קשיים רגשיים המגיעים לטיפול באמצעות אמנות.

"סיימתי ללמוד טיפול באומנויות לפני 17 שנה," מספרת ליאת. "נושא הדרכת הורים לא היה מפותח אז ומטפלים באומנות כלל לא עסקו בהדרכת הורים. עם השנים הבנתי שכולם עובדים עם ילדים, אבל חשוב לערב גם את ההורים בתהליך, ולא רק בשיחות ובאופן מילולי, כפי שאני – ואחרים – עבדנו עד אז."

המחקר מציע תפיסה הוליסטית, שרואה גם את ההורים כחלק מהטיפול באמצעות אמנות, כדי לקרב אותם לתהליך הטיפולי של ילדיהם ולפתוח צוהר לתהליכים הרגשיים שהם חווים ביחס לילד בעלי הקשיים הרגשיים. חשיבותו של המחקר הזה ושל מחקרי המשך היא בפיתוח מודלים ממוקדים מבוססי מחקר של שילוב התערבויות מבוססות אמנות במסגרת הדרכת הורים. אלה יוכלו לשמש כלי עבודה חשובים למטפלים באמצעות אמנות העובדים עם ילדים והוריהם בשדה הקליני.

למחקר יש גם תוצאה שניונית: ההורים, המתנסים בעבודה יצירתית באמצעות אומנויות, מתקרבים כך אל עולמו היצירתי של הילד ואף מצטרפים אליו בבית לפעילות של אומנות ויצירה.

ליאת שמרי-זאבי היא בעלת תואר שלישי (Ph.D) מאוניברסיטת חיפה, הפקולטה למדעי הרווחה והבריאות, ביה"ס לטיפול באמצעות אמנויות.

 

© 2015 Sofarider Inc. All rights reserved. WordPress theme by Dameer DJ.