"הגוף מספר את האמת, המוח משקר כל הזמן, אל תקשיבו לו!"

ד"ר פטריסיה אייסיס, מומחית בינלאומית בתחום טיפול באמנות הרצתה בפני עשרות סטודנטים ומרצים במכללה האקדמית לחברה ואמנויות. ההרצאה המרתקת עסקה בנושא, 'מודעות וטיפול באמנות חזותית חיובית'

 

ד"ר פטריסיה אייסיס, מומחית בינלאומית בתחום טיפול באמנות חיובית, התארחה השבוע במכללה האקדמית לחברה ואמנויות. במסגרת ההרצאה, שילבה אייסיס סדנא חווייתית, בה הסטודנטים פיסלו את מצבם הנפשי באמצעות חומרי גלם.

 

"הגוף מספר את האמת, המוח משקר כל הזמן, אל תקשיבו לו". ציינה בהתרגשות ד"ר אייסיס בתחילת ההרצאה שעסקה בטיפוח חשיבה חיובית דרך טיפול באמנות. ההרצאה התחילה בפעילות חימום קלה אשר סייעה לקהל להתרכז במודעות העצמית של כל אחד מהמשתתפים – צליל הפעמון הסיני שימש ככלי עזר למיקוד עצמי ושלווה פנימית.

 

הסטודנטים הנרגשים התבקשו לחשוב על מצבם הנפשי ולדרג אותו על פי סקאלה שבין אחד עד חמש, ובמקביל להפגין את מצבם הנפשי באמצאות תנוחות ושפת גוף. בתום הפעילות, חילקה אייסיס חתיכות של רדיד אלומיניום ומנקי מקטורות וביקשה מהסטודנטים לפסל דמות אשר תשליך על מצבם הנפשי. המשתתפים התחלקו לזוגות על מנת לדון ביצירות האמנות ובמשמעות שהן מסמלות ליוצריהם.

 

בחלק השני של ההרצאה, התייחסה אייסיס לקשר בין המודעות (Mindfulness) וטיפול באמנות חיובית, הנובע מהפסיכולוגיה החיובית של הפסיכולוג מרטין סליגמן. היא רשמה את עקרונות מודל ה-PERMA של פסיכולוגיה חיובית (רגש חיובי, התעסקות, יחסים, משמעות, הישגים).

אייסיס ציינה כי, סליגמן סבור שמרכיבים אלה הינם חיוניים ברווחת האדם, ועל כן החליטה לסרטט את עקרונות אלה על מנת להמחיש איך ניתן ליישמם בתוך הטיפול באמנויות.

 

בסוף ההרצאה, אייסיס ערכה טקס בו המשתתפים הציגו את יצירותיהם. הסטודנטים הביעו הערכה רבה לד"ר אייסיס, וציינו כי הם ישלבו את עקרונות ההרצאה והטכניקות שלמדו בתוך עיסוקם כמטפלים בעתיד.

 

סמנכ"ל המוסד, ד"ר סמואל שוורץ, הודה לד"ר אייסיס על ביקורה במכללה. "אני מודה לד"ר אייסיס על כך שחלקה עם הסטודנטים את הידע והניסיון שלה בתחום הטיפול באמנות חיובית".

אייסיס הינה מטפלת אמנות ותיקה העובדת ומלמדת בפלורידה, ארה"ב למעלה מ-34 שנים.

היא למדה לתואר שני באוניברסיטת, 'לסלי, בארה"ב בשנת -1980 וקבלה תואר שלישי ממכון 'יוניון' בשנת-2003. היא כתבה את הפרק " טיפול באמנות חזותית חיובית " בספר The Art Therapy Handbook (2014). אייסיס למדה את טכניקת הורדת לחץ באמצעות Mindfulness (MBSR) אצל מייסדי התחום ג'ון קבט צין וסוקי סנטורלי ומלמדת שיטה זו ב-15 השנים האחרונות.

© 2015 Sofarider Inc. All rights reserved. WordPress theme by Dameer DJ.