התמודדות יצירתית עם כאב באמצעות ציור

מאת: עידית רונן

 

כתבה שפורסמה בעיתון PAIN MEDICINE NEWS, אוקטובר, ,2012  משקפת דרך התמודדות יצירתית עם הכאב באמצעות ציור.

הכתבה מתארת את סיפורה של גב'  בולינדר, סייעת אחות, שנהגה לעזור לאנשים להתמודד עם מצבי חולי וכאב. ביום בהיר אחד, גב' בולינדר  החלה לסבול מכאבי גב חזקים שהפכו במהלך הזמן לכאב כרוני מתמשך. חוויה זו, שינתה באופן מהותי את חייה שכללו ביקורים תכופים בחדרי מיון, מומחי כאב ואחרים – כל אלה , התקשו לתת מענה הולם לכאב שחוותה, מצב שהוביל אותה להידרדרות במצב הנפשי עד דיכאון, אובדן  מקום עבודתה וויתור על תחביב הציור  – בגלל הקושי לאחוז במכחול. חייה של גב' בולינדר, התמקדו ב "לשרוד את היום" עד שהרופא שהיה מודע למשמעות הציור עבורה  רשם לה מרשם מקורי " ציירי את הכאב  שאת חשה" .

רעיון זה, הפתיע והוביל את גב' בולינדר לחשוב על תחום שמעולם לא התנסתה בו " ציור חוויות ותחושת הכאב" . בסיוע בן הזוג שלה, החלה לצייר  ובהמשך פתחה גלריה מקוונת של עבודותיה

התוצאות היו מרשימות ביותר מצב הרוח השתפר, אנשים החלו לכתוב לה את סיפור  הכאב שלהם , וסיפורים אלה הפכו השראה ליצירותיה וציור חוויית הכאב של האחרים.  הציורים מתארים באופן חזותי סימפטומים שונים של כאב, כמו גם השפעות הפסיכולוגיות של הכאב הכרוני והם מוצגים ונמכרים בגלריות מקומיות ואחרות.

למרות שהציור לא הפחית את עוצמת הכאב, הוא סייע בשיפור מצב הרוח ובחזרה לעבודתה כסייעת אחות.

גב' בולינדר מקווה לחבור למטפלים מקצועיים  בכאב,  ולהשתמש בציור כאמצעי הדרכה אודות הסימנים השונים וההשלכות הנפשיות והאחרות  של הכאב הכרוני.

ובהמשך לסיפור זה, אי אפשר להתעלם מהציירת הדגולה פרידה קאלו – שסבלה מכאב כרוני עז עד כדי נכות קשה – את הכאב ציירה  באופן כל כך מוחשי עד כי המתבונן  יכול לחוש זאת בעצמו. קרוב לוודאי, ציורים אלה סייעו לה בהתמודדות עם חייה המורכבים ורוויי הסבל.

רבים מתקשים להתמודד עם הכאב למרות מגוון טיפולים.

האם שילוב תחביבים המלווים בהנאה, השראה, יצירתיות  סייע לכם בהקלת ההתמודדות  היום יומית עם  הכאב?
ואם טרם התנסיתם ,  מוזמנים  לשתף אותנו בכוונות להתנסות ולחוות.

הקליקו על התמונה  להתרשם  מציוריה של פרידה קאלו

תמונה ממוזערת

 

בואו נדבר כל זה בפורום כאבים

 

רונן, עידית (2012).ציור: טיפול יצירתי בכאב. [גרסה אלקטרונית]. נדלה ב‏יום שני ‏24 ‏דצמבר ‏2012, מאתר כמוני: http://www.camoni.co.il/index.php?idr=402&pid=16135

© 2015 Sofarider Inc. All rights reserved. WordPress theme by Dameer DJ.