והזוכה בפרס נובל לשנת 2018 הוא…היא

 

זוכי פרס נובל לשלום 2018

זוכי פרס נובל לשלום 2018 – צילום: אתר הפרס

מספר הנשים המקבלות פרס נובל עולה בהתמדה, בעיקר פרס נובל לשלום – המחולק למי שפעלו למניעת אלימות ולמען מטרות הומניטריות ומוסריות

 

פרס נובל, המחולק באקדמיה השוודית למדעים משנת 1901, נחשב לפרס היוקרתי ביותר עבור העשייה האנושית והמדעית בפרט.

מבין 876 פרסי נובל שהוענקו עד כה רק 47 פרסים חולקו לנשים. הזוכה הראשונה, המדענית מארי קירי, זכתה בפרס פעמיים – בפיזיקה ובכימיה (אחת מהן היא הישראלית עדה יונת). אישה אחת זכתה בפרס לכלכלה, 3 זכו בפרס נובל לפיזיקה, 4 בפרס נובל לכימיה, 11נשים זכו בנובל לפיזיולוגיה ולרפואה, 13בפרס נובל לספרות ו-16 זכו בפרס נובל לשלום.

אומנם בעשורים האחרונים חלה עלייה מסוימת במספר הנשים שזכו לכבוד, אבל הסטטיסטיקה עדיין עומדת על כך שרק אחת מכל 20 חתני הפרס היא אישה.

לא בכדי מספר הפרסים הגדל ביותר שנשים זכו בו הוא פרס נובל לשלום. זהו פרס המחולק על הישגים לטובת האנושות ומשקף עוצמה ויכולת יוצאת דופן שיש לנשים להוביל שינוי חברתי ולסחוף אחריהן עם רב.

פעילות למען האנושות

כלת פרס נובל לשלום הצעירה בעולם, מלאלה יוספאזי,  קיבלה את הפרס בהיותה בת 16 על מאבקה למען זכות ההשכלה לנשים. נשיאת ליבריה, אלן ג'ונסון סירליף, והאישה הראשונה שנבחרה לנשיאה ביבשת אפריקה, זכתה בפרס יחד פעילת שלום מליבריה, ליימה רוברטה גבואי וכן פעילת שלום מתימן, תוואקול קרמן.

לאחרונה החלו להתפרסם שמות הזוכים בפרס נובל לשנת 2018, בקטגוריות השונות. והנה גם השנה יוענק פרס נובל לשלום לצעירה יזידית ולרופא מקונגו על פעילותם נגד אלימות מינית.

נדיה מוראד, בת 25, הייתה שפחת מין של דאעש ופועלת למען קורבנות עינויים וסחר בזנות. אחרי שלושה חודשים שבהם נאנסה ועברה עינויים מוראד ברחה והגיעה לגרמניה, שם הפכה לפעילה בולטת למען נשים ולמען המיעוט היזידי.

מחוללות שינוי חברתי

יותר ויותר נשים מעזות היום להשמיע את קולן בכל התחומים והזירות – לא רק במקצועות "נשיים" קלאסיים, כמו ספרות, אמנות או הוראה, אלא גם במקצועות שנחשבו לפנים "גבריים" – כמו טכנולוגיה, מדעים ובנקאות. בעידן ה "גם אני" הנשים צוברות יותר ויותר כוח אל מול הממסד השמרני, שאת רוב מוסדותיו מנהלים גברים, ופורצות את תקרת הזכוכית.

 


בואי להוביל שינוי חברתי ולצאת לדרך חדשה

מאות סטודנטיות שסיימו את המסלול לתואר שני במכללה האקדמית לחברה ואמנויות עשו שינוי אישי וחברתי, ופתחו פרק חדש בחייהם האישיים והמקצועיים.

תוכנית הלימודים מציעה חוויה אקדמית ייחודית, המחברת את אתגרי החברה הסובבת אותנו עם עולם האמנויות. התוכנית מבוססת על גופי ידע מתחומי הפסיכולוגיה, הסוציולוגיה, האנתרופולוגיה וההיסטוריה, כמו גם: ניתוח חברתי-ביקורתי, תחומי אמנות ציבורית, הנחיית קבוצות ופיתוח מיומנויות להתערבות קהילתית.

בתוכנית נלמדים הקשרים שבין האמנות לחברה, ונחשף כוחה של האמנות ככלי מניע ומקדם של תהליכים חברתיים. כיצד מהוות האמנויות כלי לפתרון קונפליקטים? איך נרתם כוחן של האמנויות בידי השינוי החברתי? שאלות אלו ועוד נדונות במהלך התכנית בקורסים תיאורטיים ובהתנסויות מעשיות, בהם מקבלים הסטודנטים טעימה מעולם האמנויות המגוון: ציור ופיסול, דרמה, ריקוד ותנועה, תיאטרון, קולנוע ומוסיקה.
התוכנית מיועדת לבעלות תואר ראשון, המעוניינות ללמוד תיאוריות אקדמיות מתקדמות ולקבל כלים יישומיים אשר יאפשרו להם לעסוק בעבודה קבוצתית וקהילתית ולהוביל  שינוי בקהילה ובחברה שבה הן פועלות.

פרטים נוספים במחלקת הייעוץ, בטלפון: 09-8656501 שלוחה 1


 

© 2015 Sofarider Inc. All rights reserved. WordPress theme by Dameer DJ.