"חוויה משנת-חיים, בכל רגע נתון החיים שלך משתנים, ואת עובדת עם הכלים שרכשת." איילת ארונוביץ', סטודנטית לתואר שני בחברה ואמנויות, מחכה להגשים את החלום ולחולל שינוי חברתי

 

לאיילת ארונוביץ' הייתה מטרה: ללמוד לתואר ראשון, לקבל תעודת הוראה בחינוך מיוחד ולהשלים תואר שני – וכל זה עד גיל 50. "התחלתי ללמוד לפני ארבע שנים, בגיל 45. בעלי, שהיה איש צבא, השתחרר מהשירות והתפנה לי זמן לפתח את עצמי, אחרי שנים של גידול ארבעה ילדים."

איילת, סטודנטית לתואר שני בחברה ואמנויות, מספרת ששתי האהבות שלה – אהבת האמנויות לצד התשוקה לחולל שינוי חברתי, השתלבו בטבעיות לתוך התואר השני.

"הלימודים לתואר ראשון לא היו קלים. לא היה לי רקע לימודי, כי גדלתי במושב בערבה, בתקופה שאפשרויות הלימודים היו מצומצמות. בחטיבה ובתיכון בקושי למדתי, ועל בגרויות לא היה מה לדבר – עבדתי בשדה כי אז היה רק מתנדב אחד, וכולנו עזרנו בפרנסת המשפחה.

"נרשמתי לתואר ראשון במשאבי אנוש וחינוך באוניברסיטת אריאל, ואחרי שהשלמתי את התואר הראשון הבנתי שלא אוכל להתקדם בלי לימודי המשך לתואר שני. ראיתי בפייסבוק את המידע על התואר השני בחברה ואמנויות והחלטתי לבדוק.

"כשהתחלתי להתעניין בתואר שני אמרו לי כמה מרצות באוניברסיטת אריאל שהמכללה לחברה ואמנויות בנתניה היא מקום מדהים, ושחוויית הלמידה שם שונה מכל מה שהכרתי.

"הלימודים היו מאוד מפתיעים מבחינתי. חוסר הביטחון שליווה אותי כשלא ידעתי לקראת מה אני הולכת התחלף בחוויית לימודים מהנה ומאתגרת.

חוויית למידה אחרת

במה שונה חוויית הלמידה במכללה?

"הדגש במכללה הוא על התהליך. מה שנמצא במרכז הם לא רק הציונים – כמו במקומות אחרים שהכרתי – אלא למידה חווייתית מדהימה ומעצימה. מה שעומד מאחורי זה הוא הידיעה שככל שהתהליך שאת חווה כתלמידה יהיה משמעותי יותר– את תהיי אשת מקצוע טובה יותר.

"הרוח הזאת נושבת גם מסגל המרצים – אלה אנשים שרוצים שהתלמידים יקבלו ערך ויחוו העצמה אישית, וזה מתבטא גם בתמהיל הסטודנטים – אלה אנשים אחרים, אנשים שרוצים לקבל מהלימודים משהו אחר, לא רק ידע תאורטי."

באילו קורסים חווית חוויה מיוחדת?

"כל הקורסים היו נהדרים, אבל אם אני צריכה לבחור – אז יש שניים: "תאטרון קהילתי" של רימונה לפין, והקורס "דיוקן עצמי" של נורית צדרבוים. אלה הקורסים שהיו מבחינתי סגירת מעגל ואפשרו לי לקבל את עצמי כמו שאני. וזה היה עוצמתי ומדהים. חוץ מזה התחברתי מאוד להנחיית קבוצות – אני אוהבת לאתגר את עצמי ולראות את הדינמיקה בין האנשים. זה אחרת מעבודה אחד על אחד כי התהליך האנושי בקבוצה הוא מרתק."

אילו כלים מעשיים את מקבלת במהלך הלימודים?

"חומר הלימוד נטמע בך. בכל רגע נתון החיים שלך משתנים ואת עובדת עם הכלים שקיבלת. יש לזה המון כוח".

איך היית מתארת את חוויית הלימודים?

"את החוויה שתקבלי במכללה לא מקבלים בשום מקום אחר. זה קשה להסביר במילים. הדרך שאת עוברת בתוכנית הלימודים היא תהליך משמעותי ומי שלוקחת את זה למקום אישי – מרוויחה בגדול."

למידע על לימודי תואר שני בחברה ואמנויות יש ללחוץ כאן

© 2015 Sofarider Inc. All rights reserved. WordPress theme by Dameer DJ.