"חוכמת רחוב וביטוייה בחיי היומיום – במרחבים הציבוריים ובחדרי טיפול"

אם רציתם להרחיב את עקרונות הטיפול שלכם בקליניקה ולא הייתם בטוחים איזה קורס יכול לעזור לכם לעשות את זה. זה הזמן להכיר את "חוכמת רחוב וביטוייה בחיי היומיום- במרחבים הציבוריים ובחדרי טיפול". הקורס שישנה לכם פרדיגמה אחת או שתיים על הקשר בין תהליכים טיפוליים בקליניקה לתהליכים חינוכיים-טיפוליים בעבודת רחוב.

ד"ר רועי בן מנחם, מנחה הקורס. התחיל את דרכו המקצועית כעובד רחוב, המשיך כראש תחום עבודת רחוב בעמותת עלם לנוער בסיכון, וכיום מרצה בביה"ס לחברה ואמנויות-הקריה האקדמית אונו, במסלול מטפלים באמנויות למנוסים ומנהל את המדרשה למקצועות ההנחייה במכון אדלר.
בקורס הוא מבסס את הקשר שבין עבודת רחוב והביטויים שלה בחיי היומיום בקרב בני נוער, לבין עבודה טיפולית במרחבי טיפול נוספים.

" קחו למשל את שאלת הכבוד במרחב הטיפולי. ייתכן ואינטואיטיבית תחשבו שברחוב התשובה לשאלה הזו היא יותר קריטית. כי כל תחושה של זלזול או התנשאות תוביל תוך דקות לעזיבה או התנגדות עזה. אבל בקליניקה ההתייחסות לכך היא בעלת ערך ומשמעותית. מטופל שירגיש שהצד שממולו לא מעריך אותו, לא יחזור ככל הנראה למפגש נוסף.

ברגע שאנחנו מבינים שישנם מרכיבים דומים בקשר, אנחנו יכולים להתחיל לחשוב איך ניתן לבצע אדפטציה מהרחוב לקליניקה. מהם התהליכים שעלינו להיות מודעים להם. ובאלו מיומנויות וכלים נוכל להשתמש".

"אפשר גם להתייחס לשאלת הגמישות בסטינג הטיפולי":
בחוכמת הרחוב אנחנו מדברים על הצורך בגמישות כדי להתחבר לבני הנוער.  על הצורך של העובד להתחבר למקום הילדי שבו,  כדי שיוכל לתקשר בצורה טובה יותר. על הצורך למצוא גשר בין שפת המבוגרים לשפת בני הנוער. ועל החיבור שבין העבודה הפורמלית ללא פורמלית.
השאלה הזו מקבלת מקום של כבוד גם במרחבי טיפול אחרים. החל מגמישות טכנית ( למשל טיפול באמצעות סקייפ), וכלה בגמישות בבחירת הפרדיגמה הטיפולית בה נשתמש".

"אם נעצור לרגע, נשים לב עד כמה כמטפלים ניתן לשאוב השראה ולקבל כלים וטכניקות פרקטיות מעבודת הרחוב ולהשתמש בה במרחבי טיפול שונים. ולהוסיף נדבך נוסף לתהליכים שאתם  עוברים מול המטופלים שלכם.

חשוב לציין כי הקורס מתאים לא רק לעובדי רחוב או מטפלים שעובדים עם נוער. הוא מתאים לכל מי שרוצה להעשיר את ארגז הכלים הטיפולי שלו, להרחיב את התחום החינוכי-טיפולי וגם להעמיק בתחומי חקר הנושא האורבני, הסוציולוגי והפילוסופי".

בין התכנים הנלמדים בקורס: תמות מרכזיות בעבודת רחוב. גישות אלטרנטיביות ליחסי כוח וכבוד. פיתוח יכולות התאמה והטמעה ברחוב ושיכפולם לתהליכי טיפול שונים. כמו גם הבנת הידע האינטואיטיבי בחדר הטיפולים והפיכתו לידע מומשג ורפלקטיבי.

הקורס נלמד במסגרת התואר השני למטפלים מנוסים, לפרטים ומידע על הלימודים יש ללחוץ כאן

© 2015 Sofarider Inc. All rights reserved. WordPress theme by Dameer DJ.