אימפרוביזציה בתנועה: הסדנה של אילנית תדמור במסגרת כנס היצירה – לב הטיפול

טיפול בתנועה ומחול: אילנית תדמור מספרת על ההרצאה והסדנה בכנס הקרוב

מפגש עם טווח תנועה – כלי אימפרוביזציה לאנשי מקצועות הטיפול 

שואלים אותי הרבה, מה זה בכלל אימפרוביזציה בתנועה ואיך זה יכול לעזור לי כמטפל או מלווה אנשים?

בהיותנו בני אדם נולדנו לתוך מציאות מתנועעת,
הכל סביבנו נע, מהצעד הכי קטן לעבר המקרר ועד לסיבוב כדור הארץ בתוך מערכת השמש.
הכל סביבנו בתנועה, וכך גם אנחנו, התהליכים שאנו עוברים, החוויות, ההתמודדויות, רבים המצבים בחיים בהם אנחנו נדרשים לגלות גמישות ופתיחות מחשבתית.

כל מפגש טיפולי, למעשה כל שיחה, היא אימפרוביזציה, מפגש בין שניים או יותר, שלא הכל מתוכנן בו. למפגש הטיפולי יש מסגרת מרחב וזמן, אך בתוך המפגש עצמו – הכל פתוח, אין טקסט מוכן מראש שעימו מגיע המטפל או המטופל למפגש, המפגש הטיפולי הוא מפגש של כאן ועכשיו. יש לו מסגרת, אך מה שקורה מרגע לרגע – מאולתר.

מה זה מצריך מאיתנו?
מה מאפשר לנו להגיב ברגע האמת? מה מאפשר לנו לפעול ולא רק להגיב? ועוד לעשות זאת בצורה מיטיבה.
כאן נכנסת האימפרוביזציה לתמונה, בפיתוח מיומנויות וכלים של נוכחות, התבוננות, הקשבה והובלה משתנה. אנחנו מזמינים אתכם לגלות את האפקטיביות של הגילוי העצמי דרך הגוף.

האימפרוביזציה מתאימה לכל אדם באשר הוא אדם, ויכולה להניע תהליכים בכל אדם, מטופל וקבוצה. המפגשים מיועדים למטפלים ומנחים, לא לרקדנים. אין צורך בשום ניסיון קודם בתנועה, רק רצון וסקרנות לקבל שכלים נוספים למרחב הטיפולי, בשיטה ייחודית ומהפכנית בפשטותה. במפגש נכיר כלים פשוטים  ופרקטיים מעולם האימפרוביזציה בתנועה המבוססים על הקשבה לגוף, פתיחת נוכחות. דרך לימוד חוותי, תרגילים שונים ועיבוד המהלכים למרחב הטיפולי.

נושאים שנגע בהם במהלך הסדנה:

  • להכיל יותר פרטים בתשומת לב גדולה יותר.
  • להקשיב לעצמנו, לגוף שלנו, לתחושות ולמחשבות שעולות בנו, ובמקביל להקשיב לאנשים שמולנו.
  • לעבד את המידע שאנו קולטים, לקבל החלטות ולפעול באופן פשוט ומותאם.
  • לעשות יותר בפחות מאמץ.
  • הורדת "רעשים" מיותרים דרך הגוף.

להרשמה לכנס לחצו כאן

על המנחה – אילנית תדמור

אילנית תדמור סטודיו פלאיאמנית עצמאית, כוריאוגרפית, רקדנית, מרצה ומורה מובילה לאימפרוביזציה, וקונטקט אימפרוביזציה בעשרים השנים האחרונות.בוגרת האקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים, בוגרת החוג לתיאטרון ומוסיקולוגיה באוניברסיטה העברית.

חברה בעמותת הכוראוגרפים וממייסדי עמותת הקונטקט אימפרוביזציה.

מלמדת בארץ ובעולם בפסטיבלים, בבתי ספר לתנועה ויצירה, ובמרכזים לתהליכי התפתחות וצמיחה.
בשנת 2005 הקימה את  סטודיו PLAY, בית ספר עצמאי ללימודי קונטקט, אימפרוביזציה ואמנות המופע, בית הספר מעודד צמיחה אישית דרך גוף, תנועה ואימפרוביזציה, ותהליכי ריפוי ויצירה.

כשנה לאחר הרצאתה בTED, הרצאה שזכתה כבר ללמעלה מ10,000 צפיות, פתחה לראשונה בארץ, קורס להכשרת מורים לאימפרוביזציה בתנועה בשיתוף עם המרכז הישראלי לרפואת גוף נפש, וכן השתלמויות וסדנאות להיכרות והעמקה של כלי האימפרוביזציה למטפלים ומנחים.

מובילה ב-7 השנים האחרונות מפגשי תנועה לערבים ויהודים, יחד עם הכוריאוגרפית הפלסטינית ראבעה מורקוס, עימה הקימה את פרויקט "גשרים" נוער ערבי יהודי רוקד.

מנהלת אמנותית כבר שנה שלישית פרויקט "רקדן בקהילה" של משרד התרבות והספורט – ליווי אמנותי ומקצועי של 10 יוצרים במחול, שקיבלו מלגה מטעם משרד התרבות הספורט, לקיים פעילות מחולית בפריפריה ועם קהילות שאינן חשופות כלל לאמנות המחול.

בשנה האחרונה מלווה את עמותת "החופש לרקוד", עמותה הפועלת לקידום והעצמה של נערות במצבי סיכון באמצעות השילוב בין מספר ערוצים: שיעורי מחול, סדנאות פיתוח והעצמה ומעורבות של הבנות בתרומה לקהילה.

אילנית מלמדה ומנחה קהלים שונים, קהל מקצועי, מורים, מנחים ומטפלים בתנועה, וקהל רחב ללא כל ניסיון, על מנת להגשים את החזון שלה לאפשר לכל מי שרק רוצה, להתחבר לגוף, לעצמו ולאנשים בסביבתו, בדרך של פשטות ושמחה, דרך הגוף, התנועה והאימפרוביזציה, ולעבור תהליכי עומק ממגבלות וחסימות להרחבת האפשרויות.

© 2015 Sofarider Inc. All rights reserved. WordPress theme by Dameer DJ.