טל ברויטמן זכה בפרס על שם אסנת מוזס לאמנים צעירים

השבוע הוכרז כי הצייר טל ברויטמן, המרצה במכללה האקדמית לחברה ואמנויות, זכה בפרס על שם אסנת מוזס לאמנים צעירים, המוענק על ידי משפחת מוזס בשיתוף עם בית האמנים בירושלים.

הפרס על שם אסנת מוזס שבו זכה הצייר טל ברויטמן, מוענק מאז 2007, וכולל פרס כספי ותערוכת יחיד בבית האמנים בירושלים. התערוכה של ברויטמן תיפתח ב–15 בספטמבר. ברויטמן, יליד 1982, סיים תואר ראשון ותואר שני באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל. ב–2009 זכה בפרס על שם אהוד אלחנני.

זכייתו של ברויטמן סוקרה בעיתון הארץ, 18 ביולי 2016: "בוועדת השופטים היו חברים האמנים מאיה אטון, פסח סלבוסקי ויצחק לבנה, ובנימוקיהם לפרס כתבו: "במרכזה של סדרת ציורים מטורללים וגרוטסקיים, ניצב גיבור קומי נמוך מצח ('ישראל') שפניו הופחתו לזוג עיניים ולוע גדוש בטורי שיניים לבנות. הגיבור, מתדלק בתחנת דלק המזרים דלק ביד אחת ובידו השנייה גפרור בוער — גבר צעיר ה'טורף' את החיים ואת העולם".

טל ברויטמן, "שבע ושלוש דקות", 2015

טל ברויטמן, "שבע ושלוש דקות", 2015

השופטים הוסיפו בנימוקיהם: "ציוריו של ברויטמן רעננים ועשויים בתנופה וירטואוזית חסרת מעצורים ועכבות. זהו איננו ציור מנומס ותרבותי או מתנצל על השימוש בצבע שמן, אלא ציור בשל וכריזמטי החוגג בפראות את המדיום התרבותי ועמוס התקדימים ההיסטוריים ומצליח להפיח בו רוח חיים חדשה וחצופה. ציוריו מעלים על נס עודפות והגזמה, בהם הפואטיקה הקרנבלית מנוסחת בצורה שלמה ומדויקת. הגיבור הפיקרסקי של ברויטמן, לוליין סופרמני כל־יכול, נראה כאילו הגיח מסדרת אנימציה כלשהי ומתאר עולם פנימי וחיצוני על סף קריסה והתרסקות. ציוריו של ברויטמן משקפים בנאמנות תמונת מצב של דור כמו גם את המציאות הישראלית הנפיצה".

המכללה האקדמית לחברה ואמנויות גאה ומברכת את טל ברויטמן לרגל זכייתו בפרס, ומאחלת המשך יצירה פוריה

 

 

© 2015 Sofarider Inc. All rights reserved. WordPress theme by Dameer DJ.