יצירתיות כדרך חיים

 

בעולם משתנה על כל אחד מאיתנו לפתח את "שריר היצירתיות" שלו ולטפח כלים יצירתיים כדי להגשים את הפוטנציאל ולחיות חיים מלאים ומספקים

יצירתיות בעידן הנוכחי כבר אינה ססמה, אלא כרטיס כניסה למאה ה-21 ולאתגרים שהיא מציבה לפתחנו. ד"ר אייל דורון, מומחה לחשיבה יצירתית ולחדשנות, אומר שמי שלא יאמץ חשיבה יצירתית – לא ישרוד. כן, עד כדי כך. הבשורה הטובה היא שיצירתיות ניתנת לאימון ולפיתוח.

בהרצאותיו בפני קהל הוא נותן דוגמה לחשיבה יצירתית ולפריצת גבולות. הוא עורם קופסאות קרטון על הבמה, ושואל את המתנדבת שבחר מהקהל: "במה את טובה"? היא עונה "בארגון ".

הוא מבקש ממנה לשים קופסה אחת במרכז הבמה, ואז מקשה עליה: "זהו? את טובה רק בדבר אחד?" היא חושבת ומציינת עוד תחום שהיא טובה בו, לדעתה. קופסה נוספת נערמת על הקופסה התחתונה. ואתם יכולים לנחש את ההמשך. בסופו של דבר כבר ניצב מגדל של קופסאות על הבמה – עדות ליכולותיה ולכישוריה הרבים של הבחורה שלפני דקות אחדות חשבה שהיא טובה רק בתחום אחד.

האומץ לשחק במגרש היצירתי

במגרש המשחקים של עולם שמשתנה במהירות ובאופן דרמטי, עלינו לפתח עוד ועוד מיומנויות ויכולות בכל מיני כיוונים. אז מהם "כישורים יצירתיים" והאם היצירתיות היא "גן" מולד או תכונה נרכשת?

מחקרים מראים שאין תשובה חד משמעית על שאלה זו.

למעשה, לכל אדם יש פוטנציאל יצירתי, וכדי להגשים אותו אנו נדרשים בסך הכול למודעות ליכולות שלנו ולמוטיבציה לבטא אותן.

הסופרת האמריקנית אריקה ג'ונג אמרה: "לכל אחד יש כישרון. מה שנדיר הוא האומץ ללכת בעקבותיו אל הלא נודע".

כלים יצירתיים משמשים היום לא רק לטיפול, אלא גם לניהול (ניהול משברים, ניהול משא ומתן, פתרון קונפליקטים) ולהובלת תהליכי שינוי חברתי בארגונים בכל המגזרים.

היצירתיות היא חלק ממסע החיים ומההתפתחות שלנו, בראש ובראשונה כאנשים ובהיבט הרחב יותר – כחברה אנושית. מי שמאמן את "שריר היצירתיות" מרחיב את הגבולות האישיים והחברתיים שלו ועשוי להגשים חלומות רבים יותר.

יצירתיות ככלי לשינוי חברתי

במכללה האקדמית לחברה ואמנויות מאמינים מאוד בכוחם של כלי היצירה והאמנות לחולל שינויים אישיים וחברתיים. תוכנית הלימודים של התואר השני בחברה ואמנויות – אתגרים בשינוי חברתי – מאופיינת בלמידה חווייתית, המושתתת על תכנים אקדמיים מרתקים, סיורים, התנסויות אישיות וסדנאות, ושמות הקורסים מעידים על כך, למשל: מודלים ותהליכי שינוי, סטיילינג ככלי לביטוי עצמי, פתרון קונפליקטים באמצעות אמנויות, יצירתיות כדרך חיים ועוד.

הלימודים מיועדים לכל מי שרוצה להרחיב את גבולות הידע שלו בתחומי ידע מגוונים, ובהם פסיכולוגיה, סוציולוגיה, אנתרופולוגיה והיסטוריה, וללמוד תואר שני ברוח אחרת – חווייתית ו"מחוץ לקופסה".

ההרשמה לתואר השני בחברה ואמנויות בעיצומה. לפרטים: מחלקת ייעוץ והרשמה, טל' 09-8656501 שלוחה 1

למידע על לימודי תואר שני בחברה ואמנויות יש ללחוץ כאן

© 2015 Sofarider Inc. All rights reserved. WordPress theme by Dameer DJ.