חוויה משנת חיים

בגיל 50, עם שבעה ילדים, ארבעה נכדים ואמונה שלמה, סיגל עמרוסי הגשימה חלום והשלימה תואר שני בחברה ואמנויות. התהליך האישי שעברה עזר לה למנף את היכולות שהיו טמונות בה, להאמין בעצמה ולהגשים חלום ישן

"הדרך הייתה סבוכה ולא פשוטה גם עבורי כאמא ל-7 וסבתא ל-4. המשימות היו משימה לא קלה…אבל אני מודה לבורא עולם שזכיתי לעבור מסלול לימודים שלא הקנה לי רק תואר אלא שינה לי את החיים…בזכות נשים מיוחדות מאוד זכיתי להכיר ולהתוודע לעלמת חדשים, אך העיקר עבורי היה האומץ להתחיל דרך חדשה בחיים. להתחיל להגשים חלומות שלא העזתי אפילו לחשוב שהם אפשריים…להאמין שיש לי הכוח למצוא נקודות אור חדשות בחיי ואף את היכולת לשמח אחרות".

כך תיארה סיגל עמרוסי לחבריה בפייסבוק את החוויה שעברה בתואר השני בחברה ואמנויות במכללה האקדמית לחברה ואמנויות בנתניה.

סיגל, בת 50 מהיישוב אלעד, סיימה השנה את התואר והיא מתארת אותו כחוויה משנת-חיים.

"לפני שנתיים החלטתי לעשות משהו לעצמי. הגעתי לרוויה ממערכת החינוך ומהעבודה התובענית, הייתי שנתיים בבית, וניסיתי לעשות משהו אחר. פתחתי קייטרינג אבל השיווק היה קשה, ולא מצאתי את עצמי שם.

עבדתי בגן שפתי, והייתי מעבירה לילדים מפגשים מומחשים, מעין סיפורים מומחזים, כמו תאטרון-סיפור. יום אחד אמר לי השומר בגן – 'למה את לא עושה עם זה משהו'?

הבנתי שזה החלום שלי – דרמה תרפיה – ויצאתי לחפש דרך להגשים אותו. חיפשתי ומצאתי את המכללה והבנתי שדרמה תרפיה דורשת ממני שעות רבות שלא היו לי, ואז הציעו לי את המסלול של חברה ואמנויות. נרשמתי ובד בבד נרשמתי גם למסלול תאטרון ב'אספקלריא' ירושלים. כשהתקרב מועד תחילת הלימודים הכיתה בירושלים לא נפתחה, וכאילו 'יד מכוונת' כיוונה אותי למכללה.

המשכתי לעבוד והתחלתי ללמוד שנה א' לתואר בחברה ואמנויות. בשנה ב' נפתח גם המסלול לתאטרון בירושלים, ולמדתי במקביל. בימי ג' הייתי עולה לירושלים ובימי חמישי נסעתי לנתניה. פתאום הכול הסתדר כמו שרציתי והרגשתי שהקדוש ברוך הוא מחזיק לי את היד ופותח לי דלתות."

שינוי חברתי בעקבות החלום

"כשלמדתי בקורס של ד"ר שביט לסקי מודלים ותהליכים של שינוי – חשבתי לעצמי: 'מה עכשיו שינוי חברתי? נוסף על טיפול בילדים ובנכדים גם אמי הדמנטית וחמי הסיעודי גרים אצלי, מה לי ולכל הסיפור הזה? איך אני אעשה שינוי חברתי ואשפיע על אנשים?'

שביט הציעה לי: 'תחלמי על משהו ותראי מה עולה לך'. וכשיצאתי לשבתון החלטתי ללכת בעקבות החלום שלי – להקים תאטרון לילדים. זה התחיל בספריית היישוב שלי, עבר מפה לאוזן והתחיל לצבור תאוצה. והיום אני עושה את מה שחלמתי עליו ומחוללת שינוי חברתי הלכה למעשה".

מפגשים אנושיים נדירים

"אני ממשפחה של ימנים ומתנחלים. ירושלים והשומרון הם הבית שלי. במכללה הייתה לי הזדמנות חד פעמית לשבת בכיתה אחת עם אנשים מכל המגזרים – יהודים, ערבים, דתיים, חילוניים – וזה היה מאתגר ומרתק. וזה לא נגמר בכיתה; היום לי – סיגל עמרוסי מאלעד – יש חברות משפרעם, וגם היום אחרי שסיימנו את הלימודים אנחנו שומרות על קשר."

 "השקט שלך מתפרץ החוצה"

"הלימודים היו מאוד מעניינים. אם את רוצה או לא רוצה, את עוברת תהליך אישי, ואת לא יכולה להישאר במקום שבו היית לפני כן. השקט שלך חייב להתפרץ החוצה. הייתי עם אנשים שעברו דברים קשים בחיים שלהם. אחת הסטודנטיות שלמדה איתי אמרה יום אחד בקבוצה: 'עברתי כל כך הרבה טיפולים בחיים שלי, ושום דבר לא עזר לי כמו התהליכים בלימודי חברה ואמנויות'.

"הקשבה אחרת לגמרי"

"היום אני חוזרת לגן שבו אני עובדת עם הקשבה אחרת לגמרי. ממקום רגשי הרבה יותר. מסלול חברה ואמנויות הוא מסלול שקודם כל גורם לך לשינוי אישי, ומי שרוצה משתמשת בכלים שהיא קיבלה גם לעשות שינוי חברתי. סגל המרצים במכללה הוא חלק בלתי נפרד מזה. הם נותנים לך הרגשה שהצלחתך היא הצלחתם, והמרצות נשארות איתנו בקשר גם אחרי סיום התואר. זאת לא רק מכללה – אלא בית שעוטף אותך."

ההרשמה לתואר השני בחברה ואמנויות בעיצומה. לפרטים: מחלקת ייעוץ והרשמה, טל' 09-8656501 שלוחה 1

למידע על לימודי תואר שני בחברה ואמנויות יש ללחוץ כאן

© 2015 Sofarider Inc. All rights reserved. WordPress theme by Dameer DJ.