פורום "חלונות" – הרצאה הקרובה בנושא: טיפול באמנות בקבוצות ובסטודיו פתוח בנווה צאלים, פנימיה פוסט-אשפוזית לנוער.

הרצאתנו תעסוק בטיפול באמנות שמיושם באופן ייחודי בפנימית נווה- צאלים, עם דגש על עבודה קבוצתית וסטודיו פתוח. נווה צאלים הוא מרכז חינוכי-טיפולי הכולל פנימייה פוסט-אשפוזית ובית ספר לחינוך מיוחד. אשר הוקם לפני 70 שנה על ידי התנועה הקיבוצית וקבוצה של פסיכו-פדגוגים.
כיום יש במקום כ-85 מתחנכים ומטופלים, נערים ונערות בגילאים 19-12, אינטליגנטיים ויצירתיים, שלרוב מגיעים לאחר אשפוז פסיכיאטרי. למרות השנים שחלפו מאז הקמתו על ידי תלמידיו של אריך נוימן, ממשיך דרכו של ק.ג. יונג והשינויים שחלו עם הזמן, עדיין ניתן לחוש בפנימייה את הרוח החינוכית-טיפולית שהנחתה אותם: תשומת לב מיוחדת על אסתטיקה של המקום כתנאי הכרחי להחלמת הנפש, אינטגרציה בין חלקי היום השונים בהם פועלים הילדים ובין אנשי הטיפול והחינוך שדואגים להם, חשיבה לעומק על כל ילד בניסיון לתת מענה מתאים ויצירתי לצרכים השונים, ודגש על חשיבה סימבולית הבאה לידי ביטוי מוחשי בשפה ובהתנהלות.
הטיפול בנווה צאלים איננו מתרחש בחדר הטיפול בלבד – הוא מתקיים בגינון, בתנועה, בעבודת הבוקר, עם בע״ח, בבישול וכמובן – באמנות. במרכז האמנות במעון מתקיימים סוגים רבים ומגוונים של פעילויות: פרטניות, קבוצתיות, מובנות, פתוחות, בשיתוף הורים, שיתוף עם אנשי החינוך ועם החיים בפנימייה מחוץ לסטודיו ועוד.

אנו, נורית ופזית, נפגשנו כמטפלות באמנות במרכז הזה בשנת 2005. מתוך מגוון הפעילויות המרגשות שחווינו שם, נשמח לשתף אתכן באופן בו פועל הסטודיו הפתוח במקום, וגם לספר על מספר קבוצות שפועלות באופן מובנה – קבוצת רישום, קבוצת ריקמה וקבוצת הורים וילדים – ככל שיספיק לנו הזמן.

פזית דושי – מטפלת באמנות, פסיכותרפיסטית, מדריכה ומרצה בבית הספר לחברה ואמנויות-אונו, קנדידטית במכון לפסיכולוגיה יונגיאנית ע״ש אריך נוימן, עבדה בנווה צאלים בין השנים 2005-2013.

נורית וולק – מטפלת באמנות, אמנית יוצרת, דוקטורנטית באוניברסיטת חיפה בחוג לטיפול באמנות, מדריכה ומרצה בבית הספר לחברה ואמנויות-אונו, עובדת בנווה צאלים משנת 2005 עד היום.

ההשתתפות ללא תשלום ומותנית בהרשמה מראש כאן בקישור >> https://docs.google.com/…/1FAIpQLSeXbQUJK2S6O1…/viewform 

 
© 2015 Sofarider Inc. All rights reserved. WordPress theme by Dameer DJ.