פסיכודרמה: שילוב הופעה במהלך הטיפול

 

פסיכודרמה, שילוב הופעה במהלך הטיפולי

ד"ר רונן ברגר, מרצה במכללה האקדמית לחברה ואמנויות, ומייסד שיטת הטבע-תרפיה, יציג בכנס הקרוב "היצירה- לב הטיפול" את מודל ה"פסל החי", מודל ייחודי המשלב הופעה בטיפול. על אף שהטיפול באמנויות צמח במידה רבה מאמנות המופע, performance, מעטים הם אלו המשלבים הופעה במהלך הטיפולי. "הפסל החי" הוא מודל בטיפול מבוסס אמנויות, משתמש ביכולות המרפאות של העלייה לבמה ובאיכויות היחודיות של ז'אנר תאטרון רחוב זה לקידום תהליכים טיפולים בקרב ילדים, מבוגרים וזקנים.

המאמר המציג את המודל צפוי להתפרסם בקרוב בכתב העת Journal of Humanistic Psychology

 

היצירה – לב הטיפול 

ברגר יציג את הרעיון של שילוב הופעה בטיפול ואת המודל הייחודי בהרצאתו בכנס היצירה – לב הטיפול הרביעי. הכנס מתקיים בימים חמישי ושישי, 6 ו7 ביולי במכללה האקדמית לחברה ואמנויות. הכנס מהווה הזדמנות להכיר את המודלים החדשים של  פסיכודרמה, תנועה ומחול ואמנות חזותית, וללמוד אותם מהמטפלים המובלים שפיתחו אותם. בכנס יושקו 3 ספרים חדשים בתחום שימכרו במהלך הכנס בהנחה.

 "Holy Junk" מאת יהודית סיאנו

"משחקי אדמה" מאת איתן שקד

"נא לא להפריע – אני מצייר" מאת מיכל בוגין

בנוסף, הכנס הוא הזדמנות להכרות וללימוד נוסף של המודלים לטיפול, הערכה והדרכה שפורסמו בשני הספרים האחרונים של ד"ר ברגר, "היצירה לב הטיפול" ו"להתבונן ביצירה – לראות את הנפש". הכנס יציג את התפיסה שהספרים מקדמים, המאמינה כי המשחק והיצירה הם אלמנטים מרפאים כשלעצמם ומהווים את לב הטיפול. הספרים והכנס מעגנים ומבססים תפיסה זו ומקנים לאנשי המקצוע כלים יישומיים חדשניים לעבודתם.

הכנס יכלול הרצאות וסדנאות שבהם יוצרי ומפתחי התיאוריות והמודלים, מורים בכירים לטיפול באמנויות והכותבים בספרים, יציגו וילמדו בעצמם.

לפרטים והרשמה לכנס, לחצו כאן

 

© 2015 Sofarider Inc. All rights reserved. WordPress theme by Dameer DJ.