תואר ראשון במדעי ההתנהגות לפי מולי רוזן, אחד משלנו

מולי, ספר לי על חווית הלימודים שלך במכללה האקדמית לחברה ואמנויות

"אפשר לומר שחווית הלימודים שלי היא חוויה מאוד נעימה. בעבר למדתי במוסד אוניברסיטאי, וחווית הלימוד במכללה היא תיקון לחווית הלימוד באוניברסיטה. זה מתחיל מקבוצות הלימוד הקטנות, היחס האישי, הישיבה בכיתה בצורה של ח', כדי לעודד שיחה והקשבה. עד שהגעתי למכללה לא האמנתי שאפשר גם ללמוד וגם להינות, היום אני בשנה ג' ואני יכול להגיד: זה אפשרי וזה קורה במכללה".

מדוע בחרת בתואר ראשון במדעי ההתנהגות במכללה

"ראשית, משום שזה תואר ייחודי עם נגיעה רחבה בתחומים טיפוליים ועדיין מסגרת הלימודים מאפשרת לי להמשיך בניהול חיי עבודה ומשפחה מאוד פעילים. זה היה גורם חשוב בהחלטה על התואר והמכללה. שנית, מאחר שאני כיום בתחום הטיפול והתמיכה, רציתי תואר שירחיב את ההשכלה האקדמית, אבל גם יקדם אותי מבחינה מקצועית. השילוב בתואר של התכנים האקדמים עם ההתנסויות המעשיות קלעו אל הצורך הזה".

מה מיוחד בעיניך בתואר?

"השילוב בין תחומי מדעי ההתנהגות והחברה: פסיכולוגיה וסוציולוגיה עם כל תחומי האמנויות הוא ייחודי בעיניי. מעבר לכך שזה הופך את התואר למעניין, זה פותח הרבה מאוד אפשרויות בהמשך: אפשר להתקדם בתחום של פסיכולוגיה וסוציולוגיה, ואפשר גם להתקדם בתחום האמנויות.

עבור מי שמתעניין בתחום הייעוץ והטיפול, זהו תואר מצויין, כי הוא נותן בסיס אקדמי משני עולמות תוכן, וגם מפגיש עם ידע מקצועי מעולמות הטיפול. אני הגעתי אל התואר, כי בחרתי לעשות הסבה מתחום המסעדנות בו עבדתי כשף. התואר מאוד תומך בעבודה שלי היום בתחום הטיפול והייעוץ, וגם גורם לי לחשוב הלאה על שילוב שתי האהבות שלי: הבישול והייעוץ, לדוגמה בתחום של בישול טיפולי, שעדיין נמצא בחיתוליו בארץ".

מה מיוחד בעיניך במכללה?

"יש הרגשה טובה של משפחה. אני מרגיש שמרגע שהצטרפתי למכללה נוספו לי 27 אחיות. במוסדות לימוד אחרים, התחרותיות מולידה פעמים רבות הרגשה של בידוד ולחץ, ובמכללה בגלל הקבוצות הקטנות והאווירה המיוחדת, יש הרבה עזרה הדדית: מתארגנים ביחד בקבוצות לימוד, מתכוננים יחד למבחנים. לא מרגישים לבד, אלא באמת אפשר לעזור ולהיעזר בסטודנטים שאיתך בכיתה.

יש הרגשה שהמכללה מקשיבה ובאה לקראת הסטודנט, שיש באמת עניין לקדם כל סטודנט גם ברמה האקדמית וגם ברמה האישי

מעבר לכך, יש הרגשה שהמכללה מקשיבה ובאה לקראת הסטודנט, שיש באמת עניין לקדם כל סטודנט גם ברמה האקדמית וגם ברמה האישית. מה שעוד מיוחד במכללה הם המרצים: כל מרצה הוא אישיות מיוחדת, אנשים שמעניין לדבר איתם, והם גם נגישים ורואים אותך".

מה היית אומר למועמד תואר ראשון במדעי ההתנהגות במכללה?

"הכי חשוב: ללכת עם הלב, לאן שאתה מרגיש שיהיה בו טוב ומעניין. למועמד הייתי אומר: תראה, תוך שלוש שנים אתה תלמד כל כך הרבה בכל כך הרבה תחומים, כך שמבחינה אקדמית – התואר בוודאי יקדם אותך. מעבר לכך, ההתנסויות המעשיות, המרצים, האווירה והסטודנטים מבטיחים לך חוויה אישית, וזה גם כיף וגם מקדם".

קצת על מולי…

"שנים רבות הייתי שף, ועבדתי במסעדות הטובות בתל אביב, אהבתי מאוד את המקצוע, אבל החלטתי שחסר לי הפן הטיפולי, התרומה והנתינה. הגעתי ל"כפר איזון", שם התחלתי באופן טבעי כאחראי על הבישול, ובמהלך השנים הפכתי להיות מדריך בכיר. במהלך הזמן הזה, התחלתי את הלימודים במכללה, והם השלימו לי את הפן האקדמי, המקצועי (וכן – גם הרגיעו את אמא…). אני מאוד מחובר אל התחום הטיפולי, בו אני מוצא עד כמה טוב מרגישה הנתינה, וכמה משמעות גלומה בה.

נשוי ואבא גאה לנילי המדהימה, אהבת חיי, שעוד מעט תמלא לה שנה. מתגורר בעין איילה, בין הרי הכרמל לחוף הים היפה בעולם. עובד, לומד, מגדל ונהנה, ובין לבין עוד מספיק לעשות קצת אירועי בישול. אני מקווה לעסוק בתחום הבישול הטיפולי, מרגיש שיש בתחום הזה פוטנציאל מדהים עבור ילדים עם קשיי קשב וריכוז, זוגות שרוצים לשפר את התקשורת, אנשים שרוצים לפתוח את "צ'אקרת הבישול" והרבה אחרים".

© 2015 Sofarider Inc. All rights reserved. WordPress theme by Dameer DJ.