תואר ראשון במדעי ההתנהגות – מתאים לי?

תואר ראשון במדעי ההתנהגות

מתעניינים בטבע האדם? אוהבים לחקור התנהגות אנושית? חושבים הרבה על יחסי הגומלין בין האדם לחברה בה הוא חי?  תואר ראשון במדעי ההתנהגות נותן מענה מצוין לאנשים המתעניינים בהתנהגות האנושית על מגוון  רבדיה.בבסיס התואר, מצוי העיקרון כי כדי להבין את ההתנהגות האנושית, יש להכיר את ההקשרים החברתיים והתרבותיים בהם היא מתקיימת.

התואר הראשון במדעי התנהגות משלב לימודים מתחומי הפסיכולוגיה והסוציולוגיה, כמו גם מתחומי האנתרופולוגיה והתרבות, וכך מספק ראייה רחבה של האספקטים הרבים המרכיבים את ההתנהגות האנושית. הלימודים מעניקים לסטודנטים ידע הפותח דלתות אל תחומים מגוונים דוגמת: משאבי אנוש, ייעוץ והכוונה, חינוך והדרכה, טיפול ותרפיה, גישור ופתרון סכסוכים, שיקום ועוד.

הסטודנטים רוכשים במהלך התואר רקע תיאורטי אך גם מיומנויות המאפשרות להם להשתלב בתחומים העוסקים בקידום הפרט, הקהילה והחברה. רבים מהבוגרים משתלבים במערכות החינוך, ההשכלה והתרבות, בשירותים הקהילתיים, במסגרות של רווחה ושיקום ובחברות המשקיעות בהון האנושי.

בין הקורסים העיקריים: מבוא לפסיכולוגיה ומבוא לסוציולוגיה, פסיכולוגיה התפתחותית, פסיכולוגיה חברתית, תיאוריות אישיות, החברה הישראלית, מיגדר וחברה, תרבות וחברה ועוד רבים. כמו כן, התואר מייצר בקרב הבוגרים בסיס אקדמי מצוין, הכולל שיטות מחקר כמותיות, שיטות מחקר איכותניות, כתיבה אקדמית וניתוח סטטיסטי. בוגרי התואר מצוידים בכל הכלים והדרישות עבור תואר שני בפסיכולוגיה, סוציולוגיה, לימודי עבודה, משאבי אנוש, טיפול באמנויות, קרימינולוגיה ולימודים מגוונים נוספים.

לימודי האמנויות מהווים השלמה טבעית לתואר הראשון במדעי ההתנהגות. האמנויות היו מאז ומתמיד כוח מניע אישי וחברתי, והן מלוות את ההתפתחות האנושית משחר קיומה. לימודי האמנויות מתייחסים לקשר שבין נפש האדם לאמנות, אל יכולתה של האמנות לבטא מצב חברתי, ולהניע שינוי חברתי. הלימודים אינם מחייבים ידע מוקדם באמנויות, ולמעשה מהווים בעצמם כניסה אל עולם האמנויות וטעימה ממנו. בין אם באמנות פלסטית, בדרמה, במוסיקה או במחול.

לימודי האמנויות נחלקים ללימודים תיאורטיים וסדנאות. הסדנאות מאפשרות התנסויות מרתקות בתחומי האמנויות, ונותנות פתח לביטוי אישי ולהבעה מלאה של כל סטודנט. רבים מהסטודנטים מתנסים באמנות בפעם הראשונה במסגרת התואר והם מתארים זאת כחוויה לימודית מעצימה ומרגשת. סדנאות האמנויות תורמות לאווירה פתוחה וחופשית, בה יכולים להתקיים באופן טבעי ונעים תהליכי למידה וצמיחה אישיים.

התואר הראשון במדעי ההתנהגות ניתן באוניברסיטאות ובמכללות והבחירה בין מוסדות הלימוד אינה פשוטה. על המועמדים לברר בינם לבין עצמם, האם הם מעונינים ללמוד במוסד לימודים גדול, בהם יהיו חלק מחוגים בני מאות סטודנטים, או במוסד אקדמי מתמחה, המאפשר תהליך למידה באוירה אישית.

 

© 2015 Sofarider Inc. All rights reserved. WordPress theme by Dameer DJ.