תואר שני בחברה ואומנויות – מסלול חווייתי להובלת שינוי חברתי

"הבוגרים שלנו חווים שינוי אישי ומקצועי ומביאים איתם ערך מוסף לכל מקום שהם נמצאים בו"

שיחה עם פרופסור מרים גולן, שמאמינה שאין תאוריה בלי פרקטיקה בצדה

פרופ' מרים גולן לא מאמינה בלימודים אקדמיים שאין להם עוגן מעשי. המוטו שלה בחיים הוא שילוב אקדמיה ופרקטיקה.

"תמיד האמנתי בשילוב בין לימודים אקדמיים להתנסות מעשית," היא אומרת. כמי שהקימה את מסלול התואר השני בחברה ואומנויות במכללה האקדמית לחברה ואמנויות בנתניה ועומדת בראשו,  היא מעידה שכוחה של התוכנית היא בשילוב של עולמות תוכן שונים.

היא עצמה באה מעולמות תוכן מגוונים: יש לה תואר ראשון בעבודה סוציאלית, תואר שני בקרימינולוגיה ודוקטורט בעבודה סוציאלית. היא שימשה כקצינת מבחן לנוער, ועד היום היא עוסקת בעיקר באוכלוסיות "קצה" – נוער בסיכון, אסירים, נוער שפוט, ועוד.

מרים היא שם דבר בתחום הטיפול והעבודה הסוציאלית. היא נמנית עם הסגל של ביה"ס לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב, ולפני חמש שנים הקימה את התוכנית לתואר שני בחברה ואומנויות במכללה האקדמית לחברה ואמנויות, יחד עם חברתה הקרובה, פרופסור אריאלה פרידמן.

התוכנית שהיא עומדת בראשה חרתה על דגלה לקדם שינוי חברתי, וזה מתבטא בקורסים הנלמדים: תיאוריות בשינוי חברתי, שיטות מחקר וכתיבה אקדמית, הנחיית קבוצות וכמובן הכשרה מעשית. יש גם מגוון רחב ומרתק של קורסי בחירה באומנות וקורסים עיוניים בתחומים שונים.

מרים מראיינת בעצמה כל מועמד לתוכנית, ומקפידה על כיתות קטנות עד 24 משתתפים. "בכיתות שלנו יש אווירה מיוחדת, אווירה קהילתית, המאפשרת שיח מכבד גם כאשר הוא מאתגר," היא מסבירה.

מרים, למי מתאימה התוכנית?

"התוכנית מתאימה למורים ולמורות, לאנשי חינוך, רווחה, אמנויות ושאר מקצועות העזרה ולכל מי שרוצה ללמוד תואר שני, להעשיר ולקדם את עצמם בעיסוקיהם הנוכחיים ולאנשים שיש להם חזון לחולל שינוי".

מה נותן התואר ואיפה משתלבים בוגרי התוכנית?

הבוגרים שלנו משתלבים בחינוך הבלתי פורמלי, חלקם בהנחיית קבוצות, בפנימיות, בעמותות שונות הקשורות לתחום החינוך. הם מביאים איתם ערך מוסף – ואת זה אנחנו שומעים במפורש מהמקומות שהם משתלבים בהם."

הלימודים נמשכים שנתיים אקדמיות, יום אחד בשבוע בשנה א, ובשנה ב' יום בשבוע ועוד שלוש שעות שבועיות של הכשרה מעשית. למידע נוסף על התואר לחצו כאן 

 לפרטים ולהרשמה: מחלקת ייעוץ והרשמה, טל' 09-8656501 שלוחה 1

© 2015 Sofarider Inc. All rights reserved. WordPress theme by Dameer DJ.