תואר שני בפסיכודרמה – הזמנה למשחק

התוכנית לתואר שני בפסיכודרמה נותנת מקום מרכזי לצד החווייתי-יצירתי בצד הידע התאורטי ומאפשרת ספונטניות וביטוי אישי

 

הפסיכודרמה היא שיטת עבודה בפסיכותרפיה שמבוססת על דרמה ועל משחקי תפקידים, ונחשבת לאחת השיטות המובילות בתחום הטיפול באמנויות.

התוכנית לתואר שני בפסיכודרמה במכללה האקדמית לחברה ואמנויות משלבת ידע תאורטי עם הכשרה מעשית מובנית, ומזמנת לסטודנטים בתוכנית תהליך חווייתי של צמיחה אישית בדרך אל קריירה של נתינה והגשמה.
ייחודה של התוכנית לפסיכודרמה במכללה היא שהתוכנית נלמדת בדרך חווייתית, בדגש על התנסות מעשית.

מירי לבנת, רכזת הכשרה מעשית במכללה, מה מייחד את לימודי הפסיכודרמה במכללה?

"בתוכנית הלימודים שלנו יש דגש על המיומנות המעשית של החוויה. החוזקה שלנו היא השילוב בין הידע התאורטי עם מקום גדול ליצירתיות ולספונטניות. אצלנו החוויה מאוד חזקה ואקספרסיבית."

איך הצד היצירתי מקבל ביטוי בתוכנית הלימודים?

"הצדדים המשחקיים מאוד מודגשים, כי רק מי ש'ימשחק' יוכל לבטא את היצירתיות שלו במלואה ולהיות ספונטני ואמיתי. חוויית ההנאה שבמשחק היא חלק שמאוד מייחד את הלימודים אצלנו. חשוב לנו שהסטודנטים יחוו את השעשוע – כי זה רכיב מפתח בטיפול בכל גיל, ממתבגרים ועד קשישים.

מה היחס בין הידע התאורטי ובין ההתנסות החווייתית?

"אצלנו יש כל הזמן שילוב בין השניים, וחשוב לנו שיהיה איזון בין החלקים. אנחנו נותנים לסטודנטים ביטחון בעשייה היצירתית מול ההבנה התאורטית, והאחד לא בא על חשבון האחר, אלא מעצים אותו. התאוריה יונקת מהחוויה היצירתית, ולהיפך.

פסיכודרמה היא שיטה שמניעה לפעולה – 'בואו נראה את זה קורה, בואו נסתכל על זה'. דבר נוסף וחשוב לא פחות – אנחנו שמים דגש רב על התאמה לאוכלוסיות שונות, ומתאימים את הפעולה לצרכים של אנשים מסוימים."

למי מתאימה שיטת הטיפול בפסיכודרמה?

"הפסיכודרמה מתאימה לכל גיל ולכל אוכלוסייה. אנחנו מקפידים על כיתות קטנות באווירה אינטימית ומאפשרת, כדי שכל אחד יוכל לקבל ביטוי מרבי."

ההרשמה לתוכנית בעיצומה. לפרטים ולהרשמה: מחלקת ייעוץ והרשמה, טל' 09-8656501 שלוחה 1

 

 

© 2015 Sofarider Inc. All rights reserved. WordPress theme by Dameer DJ.