המטפל הפצוע – ועל תפקיד הפצע בחיי הנפש הפ

11 במאי 2017 19:45 - 22:00

האגודה הישראלית לפסיכותרפיה פסיכואנליטית – הרצאה שישית בסדרה

המטפל הפצוע – ועל תפקיד הפצע בחיי הנפש

גב' דלית אבן ומר יהושע זיו

יהושע זיו, אנליטיקאי מורה ומדריך במכון לפסיכולוגיה אנליטית. מורה בתכנית לפסיכותרפיה בגישה היונגיאנית במסגרת לימודי המשך בביה"ס לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בר אילן. הקים וניהל שנים רבות את התחנה ע"ש אמי הורוויץ בקיבוץ גבעת חיים איחוד.

יהושע זיו: מבט חטוף אל מיתולוגית הבריאה שלנו מצביע על כך שהאנושי נולד אל העולם עם פצע. ומכאן שלפצע האנושי ממד ארכיטיפי אוניברסלי. "באתי לעולם בפצע נאה: זה היה כל הציוד שלי…" אומר הנער הנוטה למות לרופא הכפר בסיפורו של קפקא "הרופא הכפרי". מהו מהותו של הפצע הארכיטיפי ואיך הוא משתקף בקליניקה, איזה דיאלוג מתקיים בין הפצע הפרסונלי, האישי, לבין זה הארכיטיפי. על שאלות אלו ועוד, אנסה להתייחס בהרצאתי זו.

דלית אבן, פסיכולוגית קלינית  ופסיכואנליטיקאית בחברה הפסיכואנליטית בישראל.

דלית אבן: נדמה לי שהבחירה במקצועות טיפוליים נוגעת בפצע נפשי. כמיהה למסע שבו תהיה נגיעה ואיחוי. עבורי כבר שנים רבות, הזכות האמיתית והפנימית להיות מטפלת, הוא בעיקר מתוך הנכונות לפגוש בתוכי פצעים וכאבים, והאמונה שאפשר לעשות דרכם ואיתם דרך. בהרצאה ארחיב תפיסה זו, ואשתף בוינייטות ממפגשים טיפוליים, ואדגים דרך הסרט "פרסונה" של אינגמר ברגמן. המבט הפסיכואנליטי יהיה מחובר לתיאוריות של ביון, ווינקוט וקוהוט.

מרכזות הסדרה: ניצה גילת – ד"ר גלית בן אמיתי – רחל לוי

  • צור קשר

    בית הספר לחברה ואמנויות - אונו

    השדרה האקדמית 1 קרית אונו צומת סביון 0 0
    טלפון: 03-5311888
© 2015 Sofarider Inc. All rights reserved. WordPress theme by Dameer DJ.