טיפול באמנויות ללא גבולות

טיפול באמנויות – מרצי המכללה הנחו סדנאות טיפול באמנויות בקטמנדו, נפאל

israaidביוזמת ישרא-אייד ושגרירות ישראל בקטמנדו, יצאו במהלך חודש אוקטובר מטפלים בכירים מהמכללה האקדמית לחברה ואמנויות להנחות סדנאות היכרות עם שימוש באמנות ובתהליכי יצירה כמשאב לרווחה נפשית במצבי חיים שונים.
ד"ר אילנה לח וגב' ענת גלעד הנחו במשותף סדנה שהתמקדה בדרכים השונות בהם טיפול באמנות יכול לאפשר ביטוי ועיבוד של רגשות ושל מצבים רגשיים של אנשים במצבי חיים שונים, וחשפה את המשתתפים לראשונה לתחום הטיפול באמנות. אילנה מספרת: "בסדנה השתתפו אנשי טיפול, עו"סים ופסיכולוגים, אנשי חינוך מיוחד, ואנשים שעובדים עם נערות ונשים שחולצו מזנות. שגריר ישראל בנפאל, ירון מאייר, יזם את הסדנה ואנשי ישראאייד אירחו אותה ותרמו מניסיונם הרב בארגון והנחיית סדנאות מסוג זה.

דבר הסדנאות התפרסם בעיתונות הנפאלית, לקריאה 

גב' ענת עין דור, הנחתה ארבע סדנאות בנות שלושה ימים בנושא התמודדות עם התמכרויות והשפעתן על המשפחה באמצעות טפול באמנויות, אחת מהסדנאות הועברה בכפר ילדים S.O.S שהוקם בעקבות רעידת האדמה בנפאל. בכפר SOS יתומים וילדים בסיכון גדלים בבית ילדים, המספק להם את צורכיהם הבסיסיים, מספק להם שירותי תמיכה, יעוץ וטיפול וגם מהווה עבורם מסגרת חינוכית ולימודית.
גב' עין דור מספרת: "החוויה של להכיר את שפת הטיפול באמנויות בפעם הראשונה לאנשים, הייתה פוריה וייחודית. משתתפי הסדנאות גילו במהלכן לראשונה את כוחן של האמנויות, והיה בהם צמאון רב להכיר את שפת האמנות ולעשות שימוש באפשרויות הרבות של ביטוי באמנות. במהלך הסדנאות, השפה האמנותית גישרה בין עולמות ותרבויות שונים והניבה ביטויי אודות הטראומה שחוו בעיקבות רעידת האדמה והשלכותיה השונות.

נזכיר כי מר גל אברמובסקי, הנחה אף הוא סדנה בטיפול באמנויות בנפאל השנה, לקריאה נוספת

 



© 2015 Sofarider Inc. All rights reserved. WordPress theme by Dameer DJ.