תואר ראשון במדעי ההתנהגות: סדנת דיוקן אישי בהנחיית ד"ר נורית צדרבוים

תואר ראשון במדעי ההתנהגות שנה ג
סדנת דיוקן עצמי – חלקים בונים שלם

סדנת דיוקן עצמי עוסקת בהתפתחות. התפתחות ה'עצמי' תוך כדי פיתוח כלים ליצירה, התבוננות ויישום. השפה החזותית, הערכים החזותיים, צורות של התבוננות, המפגש של העצמי כסובייקט מול האני כאובייקט מול מראה, נקודות מבט שונות ותהליכים של פרשנות, אלה הם מקצת מהדרכים בהם אנו פוגשים את ה'עצמי' /'אני', את החלקים האחרים של עצמנו. מתבוננים, בונים ונבנים. מפגש שבו הגלוי והסמוי דרים בכפיפה אחת.

במהלך הסדנה מתקיים מפגש (אני מול מראה) קבוע ובו הסובייקט מנהל שיח חזותי יוצר ופעיל עם עצמו האובייקט (הנשקף במראה). הדימוי, אשר נוצר בעת השיח אשר מתנהל בשפה החזותית, הופך להיות הצלע השלישית במפגש. השפה החזותית במפגשים אלה היא זו שהופכת להיות הסביבה המאפשרת, זו שמצמיחה עוד תכנים ואלה מצטרפים לשרטוט דמות הדיוקן העצמי – ההולך ונבנה ממפגש למפגש. זוהי הכרות פעילה, צומחת ומצמיחה.

הקיר שנבחר כאן לתצוגה, משקף באופן ממשי ומטאפורי, את תהליך הבניה וההתפתחות של כל יחיד בתוך קבוצה, ושל קבוצה שמתגבשת מיחידים. אנו מתייחסים לקיר החיצוני, שעוטף את החדר שבו אנו יוצרים, כאל מקום שבו אנו מוציאים לשיח – עיון – דיון תוצרים בתוך תהליך, בזמן תהליך. הקיר יבנה כמו לבנה אחר לבנה (דיוקן ועוד דיוקן/ ציור ועוד ציור) במשך זמן, לאורך זמן.

העבודות על קיר יהיו בבחינת הפרטים אשר בונים את השלם, דיוקן עצמי כאשר כל עצמי גם הוא נבנה מחלקי עצמי אשר בונים ומצמיחים את השלם, ודיוקני עצמי כפרטים הבונים את השלם הקבוצתי.

העבודות: סטודנטים/ות בבתואר הראשון במדעי ההתנהגות בשילוב אמנויות, שנה ג

מנחה: ד"ר נורית צדרבוים



© 2015 Sofarider Inc. All rights reserved. WordPress theme by Dameer DJ.