מגרש ביתי – תערוכת המרצים בתואר השני בטיפול באמנות חזותית

מגרש ביתי

תואר שני בטיפול באמנות חזותית – המרצים מציגים

התערוכה הנוכחית היא פרי יצירתם של מרצי ומורי מסלול הטיפול באמנות חזותית במכללה. בתערוכה מוצגות יצרות שונות ומגוונות אשר מדגישות את חשיבותה ומשמעותה של היצירה האמנותית ככלי כרחי עבור המורה, מטפל באמנות במסלול. כפי שניתן לראות היצירות שונות ומגוונות ומביעות תפיסות עולם אמנותיות אשר נבדלות זו מזו בפורמטים, בחומרים, במסגור ועוד. מרבית המורים המלמדים במסלול הינם יוצרים בעצמם ומקפידים להמשיך ליצור באופן אישי. כפי שניתן להבחין, הם נבדלים בסגנונם, בהשקפת עולמם, האמנותית ובחומרים מהם נוצרות עבודותיהם. למרות השונות, הם חולקים הבנה עמוקה בחשיבותה הגדולה ובכוחה של היצירה ככלי לביטוי אישי ובקשיום קשר חי ואקטיבי של המורה המטפל עם יצירתו שמעבר לעבודתו הטיפולית.

בתערוכה ניתן לראות את היצירה כמעיין נובע אשר ממנו נשאבים כוחות הריפוי וההתחדשות, המשחקיות במגע עם החומרים ויצירה יש מאין. מן המעיין הזה לוגמים היוצרים ומזמינים את הצופים להצטרף אליהם ללגום מאותה הבאר.

תהליך היצירה עצמו וההתבוננות בו, מלמדים אותנו להתבונן פנימה לתוכנו ולמבט חדש על סביבתנו. היצירה והאמנות עצמה מאמנות אותנו להתבונן בעין חוקרת ולהכיר בפרופורציות, בפרספקטיבה, בנקודות מבט פנימה והחוצה ואלה גם העקרונות הטיפוליים אותם אנו משתדלים להקנות לסטודנטים שאנו מכשירים כאן.

אנחנו מאמינים שבכדי להיות מטפלים טובים, צריך להיות מחוברים למקום היצירתי אמנותי שבננו, ליצור בעצמנו ולהיות ערניים כל הזמן למה שמתחוללל בתוכנו בשפה שאנו מאמינים בה כל כך.

תערוכה זו היא עבורנו דרך נוספת המאפשרת להכיר אותנו, את העניין שלנו באמנות ואת המקום האישי אמנותי שהוא חלק חשוב בחיינו.

אנו מקווים ומאמינים שתערוכה זו יכולה להוות חלון להתבוננות בנו המורים מנקודת מבט אישית אשר אינה באה לייד ביטוי ביומיום שלנו במכללה.

וינברג ראומה, עין דור ענת, טורסקי רויטל, פפאי שרון, וולף ענת, שור יוני, האוזמן משה, מיה גרונר, פודיסוק רינת, מדזיני שבי, פולק יפה, נבות גילי, לח אילנה



© 2015 Sofarider Inc. All rights reserved. WordPress theme by Dameer DJ.