גליה כובש, בוגרת התואר, מברכת את פרופ' מרים גולן

פרופ' מרים גולן היקרה!

גליה כובש, בוגרת התואר בחברה ואמנויות

אני נרגשת לכתוב לך , ובטוחה שרבים מתלמידיך לאורך השנים יזדהו …

לא אמנה כאן את כל תפקידיך ותחומי העיסוק שיצרת, ניהלת, לימדת וחקרת לאורך השנים- כי את רזומה חייך המקצועיים ימצאו כולם. הם גלויים ומפורסמים והם מפת דרכים לתפארת לכל אדם המבקש להיות שותף ללימוד ולעשייה חברתית.

אכתוב כאן, את התרגשותי מההכרה שקיבלת, ומהמקום האישי אותו זכיתי, ולו במעט, להכיר.

קבלת הפרופסורה הינה הנדבך הגבוה ביותר להכרה המקצועית. מומחיות שנצברה על ידי חקר, הוראה, גילוי, השוואה – ובעיקר אהבה לדבר. כזו, המאפשרת ומבקשת להעמיק באופן הכי רחב בתחום המקצועי אותו בחרת ויותר מכך- היכולת להעביר את העומק האקדמי לתלמידיך.

הטבעת חותם משמעותית בשדה המחקרי – היא גאווה גדולה של הכרה. ויחד עם זאת, מבקשת להאיר את הפרופסיה העומדת ומפעילה את זו הגלויה- האדם שבך ומה שנטעת בכל אחד ואחת מאתנו: את האהבה לאדם, להיטיב איתו. לראות עולם אנושי של יחיד וקבוצה, של קהילה ומגדר ואת הצנעה שבחקר. את הצלילה למסע של אי הידיעה עד לפסיעה בשביל חדש. כזה, שצריך לפסוע  בו בזהירות, לגלות כל אבן יחודית ולהניח חזרה עם מטען של כוח במקום הנכון. נטעת את היזמות והיוזמה למציאות מתחדשת של מורכבות אנושית ואת האמונה שיצליח והכל אפשרי, תוך הקשבה לרחשי הלב.

ובעיקר, נטעת  את היכולת להתאהב. באופן מתמיד… התאהבות שיש בה סממנים של הליכה ללא גבול, ללא שיפוט, של רצון מתמיד, של שמחה שבגילוי וביופי הנגלה.

זכיתי להיות בין תלמידייך, להתרשם המעשייה הברוכה- ובעיקר, זכיתי להכיר אדם שבשקט ובענווה ראויה להתפעמות ביקשת להכיר (גם אותי) ולראות איפה אפשר לפתוח עוד חלון, כזה שייתן רווחה נפשית ורגשית לאנשים ובעיקר לנשים. את, פרופ' גולן, עבורי, מודל לחיקוי.

בהערכה ובהערצה,

גליה כובש

© 2015 Sofarider Inc. All rights reserved. WordPress theme by Dameer DJ.