לימודי פסיכולוגיה – האם זו הדרך שלכם?

לימודי פסיכולוגיה – האם זו הדרך שלכם?

Smiling male student leaning on a shelf in a library

תואר ראשון בפסיכולוגיה: הדרך היחידה?

לימודי פסיכולוגיה בתואר ראשון ושני הם נקודת פתיחה טובה עבור אנשים שרוצים לעזור לאנשים, מתעניינים בטבע האדם, מאמינים ביכולות של כל אחד להגיע להישגים, לפרוח ולהתעצם. אך האם לימודי פסיכולוגיה הם בהכרח נקודת הפתיחה היחידה? בכתבה נסביר על לימודי הפסיכולוגיה, ונציע תארים נוספים שיכולים להיות נקודת פתיחה מצויינת עבור אנשים שמאמינים באנשים.

תואר ראשון בפסיכולוגיה – מה לומדים?

פסיכולוגיה שייכת למדעי החברה, ובהתאם, חלק מהקורסים הינם בנושאי פסיכולוגיה וחלקם נותנים את הבסיס התיאורטי הרחב של מדעי החברה: סטטיסטיקה, שיטות מחקר, אוריינטציה והיכרות עם מדעי החברה (לדוגמה סוציולוגיה ואנתרופולוגיה). ברוב המוסדות האקדמיים מוצעים גם קורסי בחירה, המהווים כחמישית מהתואר, ובהם הסטודנט יכול להרחיב את הידע שלו במדעי החברה או בקורסים הקשורים לפסיכולוגיה מתחומים אחרים.

תנאי הקבלה לתואר הראשון

בכל מוסד אקדמי נהוגים תנאי קבלה שונים, המתבססים על ממוצע הבגרויות וציון הפסיכומטרי. חשוב לדעת שתנאי הקבלה מושפעים גם מהביקוש לתואר. כלומר, ככל שיותר מועמדים מגישים מועמדותם לתואר מסוים, יתקבלו מהם בעלי הנתונים הטובים יותר, וכך בהדרגה – גם תנאי הקבלה נעשים קשים יותר. לפי הנתונים האחרונים שפורסמו, תנאי הקבלה לאוניברסיטאות שילבו זכאות לבגרות עם ציון פסיכומטרי של 650 לפחות.

מהי הדרך שלכם?

תנאי הקבלה הגבוהים בחוגים לפסיכולוגיה, מחייבים את מרביתנו לשפר בגרויות וגם להירשם לקורס פסיכומטרי (המשבית אותנו מעבודה וגם די מחסל את הפנאי ושמחת החיים באופן כללי). כדאי לבחון מהי המטרה שלכם? האם התואר הראשון בפסיכולוגיה הוא תנאי הכרחי שאי אפשר בלעדיו? אולי קיימים תארים אחרים המשיגים את אותה המטרה, והם מותאמים יותר לאישיות שלכם ולאורח החיים שלכם?

לאן אתם רוצים להגיע?

חוזרים לנקודת ההתחלה: האם מה שדוחף אותכם אל לימודי הפסיכולוגיה הוא הייעוד שלכם? או שהתנסיתם בעזרה לזולת ותמיכה ואתם מרגישים שזה הכיוון שלכם? וודאו כי אינכם מונעים משיקולים של יוקרה ותדמית: אמנם תואר ראשון בפסיכולוגיה מעיד כי אתם רציניים ומוכשרים, אך האם אתם מוכנים להיכנס למערכת תובענית של לימודים שלאו דווקא מתאימה לכם?

קיימות אפשרויות רבות להגיע למקצוע בתחומי התמיכה, הטיפול והייעוץ: עבודה סוציאלית, ניהול משאבי אנוש, ייעוץ חינוכי, טיפול באמנויות, פסיכותרפיה, הכוונה תעסוקתית, חינוך בלתי פורמאלי, אימון, הנחיית קבוצות ורבים נוספים. ייתכן שיש דרך אחרת עבורכם, מגוונת ומעניינת יותר, באמצעותה תוכלו להגיע אל הייעוד שלכם.

כל הדרכים פתוחות, צריך רק לבחור

תארים רבים פותחים את הדרך למקצועות של טיפול, ייעוץ ותמיכה. וודאו שהתואר יפתח בפניכם מספר אפשרויות המעניינות אותכם, שהקורסים מעניינים אותכם, ושאווירת הלימודים במוסד האקדמי מתאימה לכם. אם אתם מחפשים התנסויות מעשיות שיוכלו לסייע לכם למצוא את דרככם, בידקו אם קיימות סדנאות מעשיות, סמינרים או פרקטיקום. אלו אולי לא יכשירו אותכם עדיין לעסוק במקצוע טיפולי, אך בוודאי יתנו לכם אפשרות לחוות ולהבין את המשמעות היומיומית של המקצוע בו אתם רוצים לעסוק.

למה ההורים לוחצים על תואר (ולמה הם צודקים)?

Female smiling student outdoors in the evening with friends

תואר אקדמי – תנאי הכרחי לקריירה בתחום הפסיכולוגיה והפסיכותרפיה

נכון, פירטנו דרכים רבות בהן ניתן להגיע למקצוע של תמיכה וייעוץ, ובהם גם הנחיית קבוצות, אימון (coaching), הדרכת הורים. למה חייבים בכלל תואר? התרומה של תואר אקדמי לא נמדדת רק בחומר הנלמד (הרי ללמוד אפשר גם לבד), אלא גם בפיתוח של כישורי למידה, יכולת להתמודד עם חומר תיאורטי מורכב, שהות משותפת עם אנשים שדומים לך בשאיפות ובתחומי העניין, והתוודעות לתחומי דעת חדשים. מרבית הסטודנטים מתחילים את התואר הראשון עם כיוון כללי של מקצועות ותחומי עניין, ובמהלך התואר הם מאתרים אותם.

צאו לדרך

פסיכולוגיה היא הכיוון שלכם? ביחרו בתואר ראשון בפסיכולוגיה או במדעי ההתנהגות, או תואר אחר שיאפשר לכם להמשיך בתארים מתקדמים בתחום הפסיכולוגיה. לא בטוחים ביחס לכיוון? ביחרו תואר עם קורסים שיעניינו אותכם, שיאפשר לכם להתקדם למספר כיוונים מקצועיים או אקדמיים

תואר ראשון במדעי ההתנהגות במכללה האקדמית לחברה ואמנויות

התואר הראשון במדעי ההתנהגות מכסה תחומי דעת במדעי החברה: פסיכולוגיה, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה. התואר הוא נקודת פתיחה טובה גם להשתלבות במקצועות ייעוץ ותמיכה בארגונים וגם פותח דרך אל תארים מתקדמים בתחומי הפסיכולוגיה, הסוציולוגיה, טיפול באמנויות, ניהול ועוד.

 

© 2015 Sofarider Inc. All rights reserved. WordPress theme by Dameer DJ.