מודל חדש בהבעה ויצירה: משחקי האדמה

מודל חדש של טיפול בהבעה ויצירה: משחקי האדמה

איתן שקד יציג מודל חדש בטיפול בהבעה ויצירה: משחקי האדמה. האדמה היא בסיס ראשוני הנושא את מעגל החיים והמוות. המגע באדמה הוא נגיעה בבסיס החוויה הקיומית.

מגע זה מפגיש אותנו עם איכויות האדמה שבתוכנו: היציבות, השורשיות, הצמיחה וההכלה. במגענו באדמה הרטובה נפתחים חושינו, וחווית היצירה עוטפת אותנו. התוצרים מהאדמה מהדהדים את עולנו הפנימי ומניעים התפתחות.
גישת משחקי האדמה היא פיתוח מקורי של דרכים ליצירה באדמה, שהן בעלות ערך רב בעשייה החינוכית והטיפולית וכן בחוויה המשפחתית.
פלא האדמה וסודות היצירה בה מופיעים בספרו של איתן שקד: "משחקי האדמה"

בהמשך לספרו החדש, איתן שקד ירצה ויעביר סדנה במסגרת הכנס הרביעי: "היצירה – לב הטיפול" הנערך בתאריכים 6-7 ביולי 2017, במכללה האקדמית לחברה ואמנויות

ההרצאה: איתן שקד, משחקי האדמה – הכרות עם מודל וגישה חדשניים בטיפול בהבעה ויצירה
"משחקי האדמה היא גישה חדשה שניתנת ליישום בטיפול בהבעה ויצירה והמתבססת על תהליך של יצירה ומשחק באדמה. הגישה מתייחסת לאדמה כמרכיב הקיומי האוניברסאלי והראשוני בכל תרבויות: האדמה "יולדת", מכילה, מחזיקה, מזינה, מרווה, מצמיחה ונושאת את רעיון מעגל החיים והמוות.
שיטת משחקי האדמה נובעת מהצורך הבסיסי שיש לנו, בני האדם להביע את עצמנו בחומר ולשחק. האדמה מאפשרת לנו לחוות ולנוע ספיראלית בין שלבי ההתפתחות השונים, בין משחק חושי ראשוני ללא תוצר, ועד פיתוח עצמי של משחקים ותוצרים אמנותיים המבטאים את סיפורי הנפש ומסעם. היצירה באדמה מעוררת העלאת תכנים שנובעים ממקורות נפשיים ראשוניים שלנו, והיא מספקת תחושת קרקוע כמצע של ביטחון ויציבות שילווה את התהליך הטיפולי.
שיטת משחקי האדמה מאפשרת תהליך של טיפוח היחס החם בין האדם והאדמה, האדמה הופכת חומר יצירה, ובכך היא הופכת ישות עצומה של פוטנציאל לביטוי-עצמי.
תוצרי היצירה באדמה יכולים להישמר שנים רבות.
הגישה התפתחה תוך העבודה עם ילדים במגוון מצבים גוף-נפשיים. תוך עבודתי איתם, התגלו לי האוצרות הטיפולים באדמה. בהרצאה אספר על חוויות ממגוון טיפולים ואדגים מגוון שיטות של עבודה ומשמעותם: עבודה סנסומוטורית, משחק סימבולי בתוצרי אדמה ומשחק דרמטי בדמויות אדמה. אספר על יצירה עצמית של משחקי מבוך העשויים אדמה ומשמעותם הטיפולית וכן על יישום עם קהילות בעת מלחמה.
את השיטה ניתן ליישם עם המגוון האנושי שאנו פוגשים בטיפול: ילדים במגוון צרכים, מבוגרים ומשפחות.
בהרצאה אציג את העקרונות של השיטה ואדגים את יישומיה המגוונים באמצעות התייחסות לתיאורי מקרה ומגוון דרכי יישום. בסדנה בסדנה נצא למסע של נגיעה באדמה. את מסענו נחל ברמה הראשונית, הסנסו-מוטורית ונמשיך ליצירה אישית אדמתית שתוליד משחק.
הסדנה תאפשר לכם לחוש את עוצמתה של האדמה ככלי ביטוי ותקנה לכם כלים בסיסיים ליישום הטיפולי עם מגוון אוכלוסיות יעד.

צפו בסרטו של איתן שקד אודות המודל החדש

© 2015 Sofarider Inc. All rights reserved. WordPress theme by Dameer DJ.