החברה הישראלית: עמדות הצרכן והלקוח הישראלי כלפי הסקטור העסקי לפי סקר מעלה גלובסקאן 2016

החברה הישראלית – מהם הנושאים המטרידים כל אחד מאיתנו?

מטרת הסקר של ארגון מעלה היא להאיר את הנושאים שמעניינים את החברה הישראלית, בדגש על הצרכנים ולקוחות המגזר העסקי.

בסקר השנתי של ארגון מעלה, עולה כי מחיר אינו עוד הנושא החשוב ביותר לצרכנים של סקטור המזון. 55% מהנשאלים מוטרדים יותר ממה שהם מכניסים לפה, כלומר מהרכיבים התזונתיים. במגזר הבנקאות, מוטרדים הישראלים מגובה העמלות, והרבה פחות מכך – משכר הבכירים.

החברה הישראלית ראתה בשנים האחרונות מספר מחאות משמעותיות בתחום הצרכנות: תחום הדיור, יוקר המחיה, מתווה הגז ונוספים. מעניין לראות כיצד מחאות אלו משוקפות בעמדות הישראלים כלפי הסקטור העסקי.
לדוגמה, מחאת הגז, אף היא באה לידי ביטוי מעניין: 22% מהאזרחים הנשאלים אמרו שהנושא החשוב ביותר עבורם במתווה הגז הוא תמלוגים ומיסוי, דהיינו התרומה שתהיה למדינת ישראל ואזרחיה ממתווה זה (וזאת לעומת 5% בלבד מהאזרחים שהצביעו על תחום זה כחשוב ביותר בשנה שעברה).

הסקר בוחן גם את מידת האמון של הציבור בסקטורים השונים: הסקטורים שזכו לרמת האמון הגבוהה ביותר הם קופות החולים (47%) וחברות ההיי־טק (41%). בתחתית טבלת האמון – סקטור הפיננסים (בנקים ובתי השקעות). הנושא המעניין ביותר את החברה הישראלית בהתייחס לבתי ההשקעות הינן אמינות ושקיפות וגובה העמלות, בהתייחס לבנקים, הנושא המעניין ביותר היה גובה העמלות (43%) כשרק 4% הצביעו על שכר הבכירים כנושא משמעותי עבורם.

לקריאת הסקר באתר מעלה, לחצו כאן

סקר גלובסקאן הוא סקר שנתי שנערך על ידי מעלה זו השנה השלישית, והוא חלק מסקר בינלאומי שנעשה במתודולוגיה זהה בקרב כ־20 מדינות. הסקר בישראל נערך על ידי רותם AR, בהתאם לבסיס השאלות והמתודולוגיה העולמיים, בקרב מדגם של 1002 איש המייצגים את האוכלוסייה הבוגרת. לדברי מנכ"ל מעלה, מומו מהדב, הסקר נועד לסמן לתאגידים העסקיים אילו נושאים בפעילותם מטרידים את הציבור, ונכללים בהם סוגיות כגון אמינות ושקיפות, בריאות ואיכות סביבה.

 

© 2015 Sofarider Inc. All rights reserved. WordPress theme by Dameer DJ.