ענת עין דור, מנחה במכללה אודות כנס EcArte בפלרמו

ענת עין דור, מנחה במכללה האקדמית לחברה ואמנויות, ומטפלת באמנויות השתתפה בכנס EcArte

 

בספטמבר 2015 השתתפתי כמרצה בכנס EcArte, האיגוד הארופאי לתרפיה באמנויות, שהתתקיים בפלרמו סיציליה. נושא הכנס השנה היה "cultural landscape": "נוף תרבות" והשתתפו בו נציגים מ-38 מדינות, כולם מטפלים מדיסציפלינות שונות של התחום הטיפולי.
בכותרת להרצאתי בחרתי לשנות במעט את הגדרת הנושא המקורי ל: "land- escape". בשינוי זה הפכתי את ההגדרה  מ"נוף תרבות"  ל-"בריחה מנוף תרבותי"
from cultural landscape to cultural land-escape

עבודתי עוסקת ביצירה ובאמנות המאפשרת בריחה מנוף תרבותי. האמנות מהווה דרך מילוט מעול המציאות ומשמשת ככלי תירפוייטי. נוף תרבותי מאופיין במורכבות כובד החיים בצל מלחמות והאיום המתמשך על הבית. עד כדי שאלמנטים צבאיים חדרו לכל חלקה בחיינו והפכו לעור שני.

עבודתי עוקבת ומתמקדת במספר אמניות אשר הינן אמהות לחיילים קרביים,  אני בוחנת כיצד עובדה זו משפיעה על עבודתן האומנותית על כל גוניה. כתואמת להגדרת המחקר- כאמנית ואם לחיילים הצגתי אף את עבודותי.
לצורך הרחבה והעמקה ערכתי מפגשים אישיים עם מספר האמניות האמהות לחיילים, ביקרתי בסטודיו שלהן ושותפתי ברציונל ובתהליך עבודתן.

כמו כן התבססתי בכתיבת עבודתי על מפגשי קבוצת אמניות אשר יזמתי שנערכו במשך 3 שנים, במהלכם הפכו חלקן להיות אמהות לחיילים ואומנותן שרתה אותן כאמצאי סובלימטיבי וטיפולי. קבוצה זו נהפכה לקבוצת תמיכה/טיפול כאשר נושאי עיסוקנו היווה הקבלה לתיאוריית ויניקוט בעניין החזקה, הזדהות, שחרור ובעיקר הקרבה.  לדוגמת נושא "עקדת יצחק" אשר צוטט רבות בעבודותנו.

הצגתי דוגמאות מעבודות האמהות והדגשתי את אותם אלמנטים דומים ותתי נושאים זהים ביצירתנו. כמו ביקורת, ציניות והומור. בנוסף הבאתי דוגמאות מהשפה כחלק בלתי ניפרד מהנוף התרבותי ומהווה חלק מעבודת האמנות.  לדוגמא: עבודה ה"משתעשעת" בשם כלי הנשק "M16" כאשר תרגומה הוא  =   "אם טובה דייה  16"

anateindor

פירוק נשק / ענת עין דור

בכנס פגשתי אמהות, אמניות, מטפלות אשר הגיעו מנופי תרבות כה שונים, הן הביעו בחום את הזדהותן המלאהמבלי לדעת כלל מה זה בקו"ם………

© 2015 Sofarider Inc. All rights reserved. WordPress theme by Dameer DJ.