תרפיה בתנועה ומחול ומדעי המוח: השילוב המיוחד של ד"ר שרון ויסווסר

לאחר שנים של עיסוק במחקר בתחום מדעי המוח החליטה שרון וייסווסר שהייעוד שלה בחיים הוא טיפול בתנועה. רגע לפני שהגישה את הדוקטורט היא החלה ללמוד במסלול לתואר שני בטיפול בתנועה ומחול, וכיום היא כבר מרצה ומלמדת בבית הספר לחברה ואמנויות – אונו.

כל אחד מוצא את הייעוד שלו בשלב אחר בחיים, ואשרי מי שמצא וגם מגשים אותו הלכה למעשה בעבודתו ובחייו.

בשביל  שרון וייסווסר, החיבור בין מדעי המוח לטיפול בתנועה היה הגשמת ייעוד אמיתית. שרון (41), נשואה ואם לשלושה, החלה את לימודי הדוקטורט בעקבות יצר הסקרנות שבער בה. "המדע נותן ביטוי ליצירתיות ולסקרנות שבי," היא מסבירה.

"במסלול מדעי המוח יש אינטגרציה בין תחומי הפסיכולוגיה והביולוגיה שמרתקים אותי". שרון חקרה נושאים של דחק נפשי (סטרס) וזיכרון רגשי.
"המוח במורכבותו המופלאה מקבל את איתותי הגוף, מייצר ומווסת את התגובה הגופנית-רגשית והוא דינמי וגמיש במהותו. כך, מיחסי גוף-מוח בתוך הסביבה הבינאישית, נוצרת תנועת הנוף הנפשי"
לפני שהגישה את עבודת הדוקטורט החליטה וייסווסר לצלול לתחום הטיפול. "במהלך המחקר הרגשתי צורך לצאת מעמדת החוקרת המרוחקת והאובייקטיבית ולהתחבר לאדם," היא אומרת.

"התרומה המדעית להתקדמות ולשינוי ברמת הפרט היא חשובה, אך אותי היא לא סיפקה. היה לי חשוב לייצר את המגע עם האדם, ולהיות חלק מהשינוי. לשם כך בחרתי ללמוד טיפול. הבחירה שלי בתנועה כאמצעי טיפול היא בחירה אינטואיטיבית, לנוכח שנים רבות של עיסוק בתחומי הוראת המחול וכוריאוגרפיה. יש בי אמונה אמיתית בגוף כשער לנפש."

"למדתי שאנשים מסוגלים, דרך התנועה, לגלות את עצמם, להיחשף ולחשוף תכנים פנימיים. להבעה היצירתית יש כוח מניע, מלמד ומעצים."

הרקע שיש לי בשני התחומים מאפשר לי לחקור ולהגיע לתובנות הנוגעות לקשר מוח-נפש-גוף ובו בזמן לייצר את הקשר הישיר עם מטופלים, ולצלול פנימה אל החוויה 'כאן ועכשיו' על מנת לסייע להם."

לדבריה, צוות המרצים במכללה מצייד את 'דור המטפלים של העתיד' בארגז כלים עשיר ומגוון שאיתו יוכלו לצאת לשטח ולעסוק בתחום הטיפול. "אני מרגישה שהמכללה היא מקום לגדול ולהתפתח בו מקצועית ואישית. המרצים והמדריכים שליוו אותי במהלך התואר היו מעוררי השראה, ואני גאה להשתייך לסגל ההוראה במכללה. לכל אחד מאנשי ההדרכה וההוראה במכללה בכלל ובתוכנית לטיפול בתנועה ובמחול יש ראייה מקצועית רחבה ומקיפה בתחומו, והמטרה היא לעודד את הסטודנטים לחשיבה מעמיקה, יצירתית ואינטגרטיבית. הלימוד הוא תהליך של חקירה ובדיקה – אני את עצמי ואני את הזולת והסביבה בדגש על הדדיות והקשבה."

ידע אקדמי והתנסות חווייתית בסביבה מכילה ואמפתית

"השילוב בין הקניית ידע, התנסות חווייתית בכיתה והתנסות קלינית בשדה וכל זאת בסביבה מכילה ואמפתית, הוא נקודת החוזק של הלימודים במכללה. כך התפתחתי כמטפלת, וכך אני מכוונת את הסטודנטים אל דרכם להיות מטפלים בתנועה."

כיום שרון היא מטפלת מוסמכת בתנועה ובמחול, רכזת של גן תקשורת ומרצה במגוון קורסים במסלולים לתואר שני בטיפול באמנויות ובחברה ואמנויות במכללה האקדמית לחברה ואמנויות.

היא גם כוריאוגרפית ורקדנית עצמאית ומורה למחול, בין היתר בלהקת המחול הקיבוצית, שם היא עובדת עם צעירים מכל העולם בפרויקט "מסע-מחול" של הסוכנות היהודית.

© 2015 Sofarider Inc. All rights reserved. WordPress theme by Dameer DJ.