דלג לתוכן

MA טיפול באמנות חזותית – טאבים

אודות התואר

ראש התוכנית: פרופ' דליה מררי

תוכנית הלימודים מכשירה אנשי מקצוע בטיפול באמנות חזותית, תחום יחודי במקצועות הטיפוליים, ומאפשרת להם להשתלב במסגרות חינוכיות, טיפוליות ושיקומיות. באמצעות שפת האמנות החזותית יוכלו אנשי מקצוע לתרום מהידע היחודי, לספק אפשרויות חדשות לטיפול, ולתת מענה ייחודי לאוכלוסיות מגוונות בקהילה ובחברה.

התוכנית מורכבת מ- 4 רבדים:

א. תאוריות ושיטות טיפול באמנות חזותית

ב. בסיס ידע רלוונטי מתחום הפסיכולוגיה

ג. תרגילים וסדנאות המאפשרים לסטודנטים התנסות, עיבוד ויישום הידע התאורטי

ד. עבודה מעשית בטיפול באמנות חזותית במוסדות קליניים/חינוכיים תחת פיקוח והדרכה

למי התכנית מיועדת: ההתכנית מיועדת לבוגרי תואר ראשון המעוניינים לקבל הכשרה קלינית ותיאורטית למקצוע הטיפול באמנות חזותית. ההכשרה תאפשר לבוגריה לעסוק בטיפול באמנות במסגרות בריאות, חינוך ושיקום. לבוגרים תינתן הכשרה לעסוק הן בטיפול פרטני והן בטיפול קבוצתי

*התואר מזכה עובדי הוראה באופק חדש בשעות פיתוח מקצועי.
*סטודנט/ית בתכנית לימודים אקדמית מוזמן לבדוק זכאותו להחזרי שכר לימוד וזכאות לקרן השתלמות.

אודות הטיפול באמנות חזותית

הטיפול באומנות חזותית עושה שימוש בכלים אמנותיים: ציור, רישום, פיסול וטכניקות מעורבות, בשילוב עם כלים פסיכולוגיים בכדי לאבחן מצבים רגשיים - נפשיים שונים, ולטפל בהם. תהליכי היצירה, שהינם חלק משפת הביטוי האמנותי, מאפשרים גילוי הכוחות והחוסן הנפשי של האדם, על מנת שיוכל להתמודד טוב יותר עם מצבי חיים שונים כגון: קונפליקטים, מעברים, אובדנים וכו'.

שפת האמנות החזותית כוללת טכניקות עבודה מילוליות ושאינן מילוליות, מתייחסת לתכנים מודעים ולא מודעים ומהווה מנוף והשראה להתחדשות והתחזקות.

תאוריות ואסכולות מרכזיות בטיפול באמנות חזותית:

Art as Therapy "האמנות כטיפול"

תהליך התרפיה מבוסס על הכרה בלא מודע כמניע של התהליכים הרגשיים הבסיסיים ביותר של האדם. הלא מודע בא לידי ביטוי בדימויים, צבעים וצורות ואינו בא לידי ביטוי באופן מילולי.

  • תהליך היצירה בטיפול, נותן למטופל ולמטפל כלים להגיע לאותם דימויים פנימיים כך שתהליך היצירה הינו תהליך הריפוי עצמו.
  • על פי גישה זו, התהליך הטיפולי העמוק שבמרכזו היצירה האמנותית, כמעט ואינו דורש התערבות מילולית.
Art in Therapy - תהליך המשלב פסיכותרפיה ויצירה

גישה זו משלבת בין הכלים הטיפוליים הקלאסיים של הפסיכותרפיה והכלים האמנותיים. באופן טיפול זה, היצירה האמנותית על השלכותיה הסמליות הלא מודעות ויחסי העברה והעברה נגדית כפי שמתהווים בחדר הטיפול, הינם הבסיס לשיחה טיפולית (בדומה לפסיכותרפיה המילולית). ההדהוד, המילוי והשיקופים המילוליים אותם עושה המטפל, חיוניים בגישה זו.

דוגמאות של כלים ושיטות המיושמים בטיפול באמנות חזותית:

  • טכניקת ציור משותף של מטפל ומטופל
  • משחק השירבוט על פי תורתו של ויניקוט.
  • מילוני צבעים אישיים להכרות מעמיקה עם עולמו הריגשי של המטופל
  • שימוש בטכניקות הוצאת דימויים כהרחבה לדיון בתוך הטיפול
  • טכניקת "ציור גוף"
  • שימוש במסכות בתוך ההליך הטיפולי
  • ציור חופשי ללא הנחייה וללא נושא
  • ציור על פי נושא מונחה כדי לבטא רעיון או תוכן שעולה בטיפול
  • ציור מופשט
  • ציור פיגורטיבי
  • ציור דמיוני – פנטסטי
  • Zoom in – התמקדות ופיתוח פרטים מתוך ציור או פיסול שלם ויצירת אובייקט חדש הנובע ממנו

 

תואר .M.A בטיפול באמנות חזותית ובנוסף לימודי CBT והדרכת הורים

תכנית הלימודים לתואר שני M.A בטיפול באמנויות במכללה, כוללת שתי תכניות בלעדיות בלימודי תעודה:

  • אשנב ל-CBT: לימודים בטיפול קוגנטיבי התנהגותית
  • הדרכת הורים בשילוב אמנויות
אשנב ל- CBT: לימודים בטיפול קוגניטיבי התנהגותי

מטרת התכנית להקנות את יסודות הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי, שיטת טיפול חדשנית, הנלמדת במסגרת לימודי פסיכותרפיה וזוכה להצלחה בעולם. שיטה זו, מאפשרת רכישת כלים בטיפול קצר מועד, יעיל וממוקד כתוספת לטיפול הדינמי הרגיל במסגרת עבודתם של המטפלים באמנויות, או כעומד בפני עצמו.
מבנה התכנית: התכנית מושתתת על קורס בסיס תיאורטי, "שימוש בעקרונות טיפול קוגניטיבי התנהגותי של המטפל באמנויות", אשר במסגרתו ייחשפו הסטודנטים לעקרונות הבסיסיים של התיאוריות הקוגניטיביות וההתנהגותיות. לצד קורס זה, יתקיימו קורסים ישומיים המקנים כלים למטפל לזיהוי, ביטוי וויסות של רגשות בשילוב אמנויות.

לימודי תעודה בהדרכת הורים בשילוב אמנויות

מטרת התכנית לאפשר למטפלים באמנויות לרכוש כלים נוספים לעבודה בתוך המערכת המשפחתית, ולטפח באמצעות אמנויות, חשיבה מחוץ לקופסא וראייה מערכתית. במסגרת טיפול בילדים ונוער ישנה, חשיבות עצומה בהדרכת הורים, כמסגרת מחזקת ותומכת להצלחת הטיפול. בתכנית ילמדו הסטודנטים עקרונות של הדרכת הורים, ויסודות בעבודה קבוצתית-פרטנית בשילוב אמנויות, במטרה להעניק להורים אלה ארגז כלים למימוש תפקיד ההורות בתוך הקן המשפחתי.
מבנה התוכנית: התכנית כוללת קורסים מתקדמים בהדרכת הורים, כגון: פסיכולוגיה התפתחותית של הילד והמתבגר, יסודות בעבודה קבוצתית עם הורים ועקרונות של הדרכת הורים בשילוב אמנויות.

*תכני הלימוד ומסגרת התכניות נתונים לשינויים


סגל ההוראה

  • פרופסור מררי דליה
  • פרופ' ליבליך עמיה
  • ד"ר דפנה יעקב
  • ד"ר הס אסתר
  • ד"ר ספרן חנה
  • ד"ר שדך אפרת
  • מר אברמובסקי גל ברוך
  • גב' בלום דנה
  • גב'  בראל-שושני זיוה
  • גב' גלעד ענת
  • גב'  גץ ענת
  • גב'  גרונר-שמאי מיה
  • גב' גת רותי
  • גב'  דושי פזית
  • מר האוזמן משה
  • גב'  וולף ענת
  • גב' וולק נורית
  • גב' וינברג  ראומה
  • גב' זיסמן אסתי
  • מר חוגרי עופר
  • גב' חזנוביץ מרי
  • מר טל אושי
  • גב' טפרסון נעמי
  • גב' ירושלמי רונית
  • גב'  כותני שרי
  • גב'  כץ איה
  • גב'  לבנת מירי
  • גב' לח אילנה
  • גב'  ליבר דפנה
  • גב'  מדזיני שבי
  • גב' נבות גילי
  • גב'  סמואל רניה
  • גב'  עין דור ענת
  • גב'  עפר ענת
  • גב'  פודיסוק רינת
  • מר פולק דן
  • גב'  פולק יפה
  • גב'  פישר יונת
  • מר קובלסקי רונן
  • מר קטן מיכה
  • מר שור יוני
  • גב'  שפירא  ג'ניס
  • גב' שפר אודית
  • גב'  תקומי שרית

תכנית הלימודים

נקודות זכות הנדרשות לקבלת התואר: 39.

שעות סמסטריאליות הנדרשות לקבלת התואר: 54.

מבנה התוכנית

תוכנית זו מורכבת מ- 19 קורסים, בהיקף של 54 ש"ס, על פי החלוקה הבאה:

 

קורסים הנלמדים בתוך ההתמחויות נ"ז ש"ס
מבוא לטיפול באמנות חזותית  א' 4 4
מבוא לטיפול באמנות חזותית ב' 4 4
אבחון והערכה בטיפול באמנות חזותית 2 2
תיאוריות ושיטות בטיפול באמנות חזותית א' 4 4
תיאוריות ושיטות בטיפול באמנות חזותית ב' 4 4
מבוא להתנסות קלינית באמנות חזותית א' - 3
מבוא להתנסות קלינית באמנות חזותית ב' - 3
סמינר הדרכה בטיפול באמנות חזותית א' - 3
סמינר הדרכה בטיפול באמנות חזותית ב' - 3
קורס סטודיו מתקדם: פיסול בחומר: כחומר ביד היוצר – סטודיו בחירה 3 3
קורס סטודיו מתקדם: הדימוי הארכיטיפי: התנסות ומחקר – סטודיו בחירה 3 3
סה"כ 24 36

 

 

קורסים משותפים המיועדים לסטודנטים מכל ההתמחויות האמנותיות נ"ז ש"ס
אמנות והתפתחות האדם 2 2
פסיכותרפיה- תיאוריות וגישות בטיפול פסיכולוגי 2 2
סטנדרטים ואתיקה בטיפול פסיכולוגי 2 2
אבחון והערכה פסיכולוגיים 2 2
מודלים ומיומנויות בטיפול בקבוצות 3 3
שיטות מחקר 2 2
מחקר מבוסס אמנויות 2 2
סוגיות נבחרות בטיפול באמנויות - 3
סה"כ 15 18

 

סה"כ תכנית הלימודים 39 54

 

  • קורסים ללא ציון נקודות זכות הינם קורסים ללא שקלול
  • המכללה האקדמית לחברה ואמנויות שומרת לעצמה את הזכות לשנות את תכנית הלימודים, מיקום הפעילות וימי הלימוד
  • פתיחת הקורסים והתכנית מותנית במספר המשתתפים

קורסי חובה

אמנות והתפתחות האדם

הקורס יציג את התיאוריות והמחקר בתחום הפסיכולוגיה ההתפתחותית והקשרם האמנותי, פיזי, קוגניטיבי, אפקטיבי, ניורולוגי וחברתי ממבט רב-תחומי. הקורס יתייחס למשמעויות של הבנת ההתנהגות האנושית במהלך החיים, יציע הגדרות לעשיית אמנות התורמות לתיאוריה ההתפתחותית ויקדם פיתוח מודלים חדשים של התפתחות אמנותית. (טפ-5100, נ"ז 2)

פסיכותרפיה – תיאוריות וגישות בטיפול פסיכולוגי

הקורס מציג את התיאוריות המרכזיות בטיפול פסיכולוגי ואת מושגי היסוד עליהם הן מבוססות. כמו כן סוקר הקורס את התפתחות הגישות השונות לטיפול פסיכולוגי ומתמקד בהבחנה בין השלבים השונים בטיפול, באפיון תפקיד המטפל במהלכם ובמשותף ובמבדיל בין טיפול בילדים לטיפול במבוגרים. (פס-6000, נ"ז 2)

מבוא לטיפול באמנות חזותית א' + ב' (*)

בקורס מתוודעים הסטודנטים ליסודות הטיפול באמנות חזותית ולתרומתם היחודית לתהליך הטיפולי. במהלך הקורס נלמדות האסכולות המובילות והעדכניות בתחום ומוצגים תיאורטיקנים וסוגיות מרכזיות בטיפול המאפשר שילוב של הבעה מילולית והבעה אמנותית. הסטודנטים דנים ומתנסים בשימוש באמנות חזותית כדי לחשוף ולהבין תהליכים נפשיים ולגשר בין העולם הפנימי והחיצוני בתוך סביבה שבה יכולים רגשות מודחקים ולא מודעים לעלות על פני השטח. (טפ-5200/5201, נ"ז 4+4)

 אבחון והערכה פסיכולוגיים

הקורס מפגיש את הסטודנטים עם התפיסה הפסיכולוגית לאבחון והערכה, אשר מאתרת את הכוחות העומדים לרשות האדם ואת הקשיים, ההפרעות והפתולוגיות במטרה לבנות מערך טיפולי תואם. הקורס יציג את עקרונות הסיווג הפסיכיאטרי ואת תהליך האבחון הקליני וההערכה הפסיכולוגית. (טפ-6009, נ"ז 2)

 אבחון והערכה בטיפול באמנות חזותית

הקורס מאפשר הכרות עם גישות לאבחון והערכה בטכניקות של טיפול באמנות. גישות אלה מקנות כלים להתבוננות, הכרה ותובנה טובה יותר של המטופל ושל עמדת המטפל מולו. הקורס כולל התנסויות בחומרים וטכניקות שונות ומתמקד בשיטת אבחון על פי ציור משותף ועל פי מבחן ציור השלכתי HTP. (טפ-6000, נ"ז 2)

סטנדרטים ואתיקה בטיפול פסיכולוגי

בקורס זה הסטודנטים מתוודעים להתפתחות ההיסטורית של האתיקה במקצועות הטיפול, מכירים את שורשיה הפילוסופיים ולומדים את התיאוריות והעקרונות של האתיקה המקצועית. כמו כן נלמדים הקודים האתיים של המקצועות הטיפוליים הרלוונטיים (לדוגמה: הקודים האתיים של יה"ת, הסתדרות הפסיכולוגים, העובדים הסוציאליים, ההסתדרות הרפואית, החברה הפסיכואנליטית) וכן החוקים המתייחסים לדילמות האתיות (לדוגמה: חוק זכויות החולה, החוק לטיפול בפגועי נפש, חוק הפסיכולוגים, חוק העובדים הסוציאליים, חוק החולה הנוטה למות, חוק חסרי ישע). בקורס מוצגות דילמות מרכזיות עדכניות בשיח האתי וכן מוצג הפן המחקרי, אשר לגביו מתעוררות שאלות אתיות משמעותיות. (טפ-6100, נ"ז 2)

 מודלים ומיומנויות בטיפול בקבוצות

הקורס מקנה ידע, כלים ומיומנויות להנחיה קבוצתית תוך שילוב אמנות חזותית בתהליך ההנחיה. הקורס משלב תיאוריה החושפת בפני הסטודנטים כיצד משתלבים תהליכים אישיים בתהליך הקבוצתי, מהם יחסי הגומלין בין תהליכים אישיים ותהליכים קבוצתיים על פי המודלים של יאלום, פוקס וביון. בד בבד הסטודנטים מתנסים ומעבדים את התכנים תוך שילוב אמנות בתהליך הקבוצתי. (טפ-6200, נ"ז 3)

תיאוריות ושיטות בטיפול באמנות חזותית א' + ב' (*)

הקורס מתמקד בהתוודעות לאסכולות ותיאוריות מתקדמות ובהעמקת האינטגרציה בין השפה הטיפולית הקלאסית לבין השפה הטיפולית האמנותית, במטרה לאפשר עבודה מיומנת ומעמיקה. הסטודנטים לומדים מושגים ושלבים בתהליך הטיפולי ואת איפיוני זהות המטפל באמצעות האמנות החזותית. הקורס מציג בפניהם דרכי התערבות טיפוליות באמצעות האמנות ומאפשר את פיתוח והרחבת "ארגז הכלים" האישי של המטפל, תוך התאמתם לאוכלוסיות שונות. (טפ-7000/7001, נ"ז 4+4)

 שיטות מחקר

הקורס מפגיש את הסטודנטים עם השיטות הנהוגות במחקר האקדמי העכשווי, בשיטות המחקר הכמותניות והאיכותניות. מוצגות הפרדיגמות השונות עליהן הן מבוססות, אפיונן, יתרונותיהן וחולשותיהן. הקורס מציג תפקיד כפול של המיומנויות המחקריות הנדרשות: לקרוא, לנתח ולפרש מחקרים קיימים וכן לבחור נושא למחקר ולנסח שאלת מחקר. (כל-7000, נ"ז 2)

מחקר מבוסס אמנויות

בקורס יידון הקשר בין מחקר ושיטות מחקר לבין אמנות, חקירתה ויצירתה. נלמד לחפש ולאסוף את החומרים והכלים הנחוצים לשם יצירתה של אמנות, לתעד את התהליך ולתאר אותו. הקורס יקנה מיומנות בקריאה ביקורתית של ספרות אקדמית ויושם דגש על הבנת הדיון העכשווי בעולם האמנות והתרבות. יילמדו מקורות ודרכי הגישה המחקרית המבוססת על אמנות ((Art Based Research. (כל-7100, נ"ז 2)

 מבוא להתנסות קלינית באמנות חזותית א' + ב'

קורס זה הינו מסגרת לימודית והתנסותית באמנות חזותית המאפשרת לסטודנט המתמחה להיפגש עם מטופלים פרטניים וקבוצות טיפוליות. הקורס מתקיים במסגרות הקליניות עצמן ומתמקד בהעמקת יכולת הסטודנטים להתבונן על התכנים והתהליכים בטיפול ולשלב בין הבנת המיומנויות הקליניות והשימוש באמנות חזותית. הלמידה במסגרת קורס זה מתפתחת משלב של צפייה להכרות עם המאפיינים של האוכלוסייה ועד להתנסות, הפעלה והנחייה באמצעות אמנות חזותית.  (טפ-6500/6501, ש"ס 3+3)

 סמינר הדרכה בטיפול באמנות חזותית בליווי עבודת גמר א' + ב'

קורס זה מלווה את הסטודנטים בתהליך ההכשרה המעשית. הקורס נלמד במתכונת של הצגות מקרה ועיבוד סוגיות מקצועיות תוך קישור לתיאוריה והדרכה באמנות חזותית הקורס בנוי באופן מקביל לתהליכים הטיפוליים איתם מתמודדים הסטודנטים בשטח,ומסייע לסטודנט להשתלב במסגרות טיפוליות מוכרות. במהלך הסמסטר השני יעסקו הסטודנטים בחקר נושא שיבחרו ובכתיבת עבודת גמר הכוללת הצגה ביקורתית של נושא מתוכנית הלימודים בה תוצג בקיאות הסטודנט בתחום אמנויות ומיומנויות ותשקף שליטה בספרות הרלוונטית והעדכנית. (טפ-7100/7101, ש"ס 3+3)

 סוגיות נבחרות בטיפול באמנויות

הקורס סוקר את הנושאים המרכזיים, התיאוריות והמושגים העיקריים בתחום הטיפול באמצעות אמנויות ומאפשר לסטודנטים לעבד ולסכם את תהליך הכשרתם המקצועית. הקורס מדגים ומבסס את האינטגרציה בין התיאוריות מתחום הטיפול באמצעות אמנויות והפסיכותרפיה לבין התהליך הטיפולי בעבודה הקלינית. (כל-7500, ש"ס 3)

 קורסי סטודיו מתקדמים לבחירה

 סטודיו באמנות חזותית מתקדמים 1: כחומר ביד היוצר - חקירה ויצירה

קורס תמטי מעשי מתקדם, המדגיש תהליכי יצירה אמנותיים ומושתת על מחקר של חומר, צורה ושפה ויזואלית, בנייה של מתודה רעיונית, פענוח תהליכי הפשטה ופיתוח חשיבה קונספטואלית. (הב-7100, נ"ז 3)

סטודיו באמנות חזותית מתקדמים 2: הדימוי הארכיטיפי – התנסות ומחקר

הקורס מפגיש את הסטודנטים עם מושגי היסוד של התיאוריה היונגיאנית, כשהדגש הוא על הרלבנטיות של גישה זו לאמנות חזותית ולטיפול באמנות. לשם כך מוצגים דימויים ארכיטיפיים המאפיינים את השלבים העיקריים בתפיסת יונג את מסע הגיבור המיתולוגי, המבטא תהליכי אינדיבידואציה. (הב-7200, נ"ז 2)

 

- הקורסים המסומנים בכוכבית (*) נלמדים על פי המתכונת שלהלן: בחלקו הראשון של כל שיעור (2 ש"ס) מוצגות בפני הסטודנטים התפיסות, התיאוריות, הגישות והמודלים הרלוונטיים לתחום הטיפול באמנות חזותית. חלקו השני של כל שיעור (2 ש"ס) מונחה בקבוצות קטנות, בהן הסטודנטים מתנסים, מעבדים וממשיגים את החומרים הנלמדים.

- פתיחת הקורסים והתכנית מותנית במספר המשתתפים


 מתכונת הלימודים

  1. תוכנית הלימודים לתואר שני בטיפול באמנות חזותית, תתפרס על פני שנתיים.
  2. פתיחת שנת הלימודים: אוקטובר 2015.
  3. מתכונת הלימודים:
    • שנה א': יום ב', יום לימודים ובנוסף חצי יום של הכשרה מעשית.
    • שנה ב': יום לימודים אחד ובנוסף כיומיים של הכשרה מעשית.
  4. בשנה ב' יתקיים קורס אינטנסיבי נוסף.
  5. שנת ג' למטפלים תתקיים בהתאם למתווה המקצועי כפי שיחוקק בכנסת.
  6. ההכשרה המעשית צפויה להיות בהיקף של 960 שעות (כ- 4 ימי הכשרה מעשית בשבוע).

 

הערות:

  • ייתכנו שינויים בהרכב ותכנית הלימודים בכפוף לאישור החקיקה בתחום
  • מעודכן לשנת הלימודים 2014-2015
  • המכללה האקדמית לחברה ואמנויות שומרת לעצמה את הזכות לשנות את תכנית הלימודים, מיקום הפעילות וימי לימוד

 


תואר שני בטיפול באמנות חזותית - תנאי קבלה והנחיות לנרשם

תנאי קבלה

  1. תואר ראשון - תואר ראשון מקורי ממוסד המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה בציון ממוצע של 85 ומעלה.
  1. גיליונות ציוניםמקוריים ומלאים.
  1. קורסי קדם – הצגת אישורים על השתתפות בקורסים הבאים (ציון מינימום למעבר קורסים אלה – 80):
  • מבוא לפסיכולוגיה              2 נ"ז
  • פסיכולוגיה התפתחותית      4 נ"ז
  • תיאוריות אישיות                2 נ"ז
  • פסיכופתולוגיה                   4 נ"ז
  • שיטות מחקר                     2 נ"ז
  • פסיכופיזיולוגיה                  2 נ"ז
  • סטטיסטיקה                      2 נ"ז
  1. שעות התנסות באמנות - על המועמד להציג אישורים מתועדים על 300 שעות לימוד פורמליות מתחום האמנות הרלוונטי ממוסד אקדמי או מקצועי או אמנותי המעניק תעודה. בנוסף, יש להציג 200 שעות ניסיון בשדה או הגשת תיק עבודות בתחום האמנות הרלוונטי.
  1. ראיון קבלה - המועמד יוזמן לראיון קבלה עם מנחי התוכנית.
  1. שלוש המלצות - על המועמד להציג 3 המלצות, מממליצים המכירים אותו בהקשר אקדמי או תעסוקתי.
  1. ידע באנגלית - על המועמד להציג  פטור מלימודי אנגלית עם סיום  התואר הראשון.
  1. טופס הרשמה - טופס הרשמה מלא ומקורי בצירוף דמי הרשמה בסך 350 ₪.

*תנאי הקבלה יאושרו על ידי המכללה, בהתאם לתנאים המעודכנים שייקבעו על ידי המשרדים הממשלתיים הרלוונטיים

*הכתוב מתייחס לנשים ולגברים כאחד

הנחיות לנרשם

ההרשמה לשנת הלימודים תשע"ח, 2018-2017 נפתחה
את ערכת ההרשמה המלאה יש להעביר באמצעות פקס שמספרו 072-2132944
או לסרוק ולשלוח באמצעות הדואר האלקטרוני אל יועץ הלימודים וההרשמה שלך
לפרטי ההתקשרות של יועצי ההרשמה לחצו כאן

מסמכי ערכת ההרשמה

  1. טופס הרשמה מלא וחתום להורדת טופס רישום לתואר שני בטיפול באמנויות
  2. תעודות רשמיות מתואר ראשון:
    • דיפלומה - תעודתA או B.Ed מקוריים.
      בעלי תואר ראשון מאוניברסיטאות זרות יפנו לגף להערכת תארים במשרד החינוך בירושלים לשם קבלת אישור הכרה בתואר כשווה ערך לתואר ראשון ישראלי. יש לצרף אישור זה לדיפלומה ולגיליון הציונים.
    • גיליונות ציונים מקוריים מכל המוסד/ות האקדמי/ים בהם נלמד התואר הראשון (כולל גיליון ציונים של מורה בכיר וגיליון ציונים של מורה מוסמך - לבוגרי B.Ed)
  3. המלצות
    שלושה מכתבי המלצה ממסגרות אקדמיות / מקצועיות / התנדבותיות .באפשרותכם להשתמש בטופס המלצה מובנה לרשותכם
  1. צילום תעודת זהות
  1. דמי הרשמה
    את דמי הרישום ע"ס 350 ₪ ניתן לשלם בכרטיס אשראי בטלפון 09-8656501 שלוחה 1.
    במידה שאין ברשותך כרטיס אשראי יש לבצע תשלום באמצעות הפקדה
    לחשבון המכללה האקדמית לחברה ואמנויות
    בבנק לאומי, סניף  648, מספר חשבון: 150005
    את אישור ההפקדה יש להעביר בפקס 072-2132-944
    דמי ההרשמה לא יוחזרו במקרה של ביטול ההרשמה על ידי המועמד.
  1. זימון ושיבוץ לראיונות קבלה
    המועמד יוזמן לראיון קבלה, רק לאחר הגשת ערכת ההרשמה המלאה במזכירות.
  1. אישורים על לימודי פסיכולוגיה
    על פי דרישת משרד הבריאות, יש להגיש אישורים על סיום לימודים בקורסים הבאים במוסדות אקדמיים מורשים בלבד בציון של 80 ומעלה.
    מועמדים המעוניינים להשלים קורסים אלו מתבקשים לפנות למזכירות למידע לנוסף.
    לחצו כאן להורדת טופס רישום לקורסי קדם לתואר שני בטיפול באמנות
  • מבוא לפסיכולוגיה – 2 נ"ז
  • פסיכולוגיה התפתחותית – 4 נ"ז
  • תיאוריות אישיות – 2 נ"ז
  • פסיכופתולוגיה – 4 נ"ז
  • פסיכופיזיולוגיה – 2 נ"ז
  • סטטיסטיקה – 2 נ"ז
  • שיטות מחקר – 2 נ"ז
  1. אישורים על צבירת 300 שעות אמנות
    אישורים מקוריים ממוסד אקדמי או אמנותי על צבירת 300 שעות אמנות (ע"פ התוכנית הנבחרת) או ממורה בוגר מוסד אקדמי/ מוסד אמנותי או ממורה בעל תעודת הוראה מטעם משרד החינוך ובתנאי שהם בתחום האמנות החזותית: ציור, פיסול, רישום, איור, צילום, עיסת נייר, מיצב, מיצג , VIDEO ART, קורס תיאורטי בתולדות האמנות ועוד
    מועמדים המעוניינים להשלים שעות אלו מוזמנים לעשות כן במכינות המוצעות ע"י המכללה.
    למידע נוסף אודות השלמת שעות אמנות במכללה לחצו כאן.
    לחצו כאן להורדת טופס הרשמה להשלמת שעות אמנות חזותית במכללה (300 שעות)
    לחצו כאן להורדת טופס הרשמה להשלמת שעות אמנות חזותית במכללה (50 שעות)
  2. אישורים על 200 שעות ניסיון שדה
    אישור על הצגת תערוכות, או אישור על הוראה/הדרכה/הפעלה בתחום. באישור על הוראה/הדרכה/הפעלה בתחום יש לציין את תוכן הפעילות ואת היקף השעות.
  3. אם אין ברשותך אישורים אלה או חסרות לך שעות להשלמת הדרישה של 200 שעות, תוכל/י לבחור באחת משתי הדרכים הבאות:
    אופציה 1 – הגשת תיק עבודות
    להגיש תיק עבודות שלך המכיל 15 עבודות – ממבחר יצירותיך.
    עבודות אלו עליך להגיש על גבי CD או צילום העבודות בגודל עמוד A4.
    אופציה 2: פרויקט תחנות חיים:
    בפרויקט הינך מתבקש/ת לבחור 5 אירועים משמעותיים בחייך וליצור עבור כל אירוע ביטוי אמנותי בתחומך.
    כל אירוע/יצירה שקולים ל – 40 שעות ניסיון שדה.להלן דוגמאות לאירועי חיים:

    • אירועים משמחים/אחרים
    • מעברים ושינויים משמעותיים בחייך
    • סיטואציות מה"אלבום הפנימי שלי"
    • מפגשים משמעותיים עם אנשים
    • פרידות ואובדנים
    • זיכרונות

    את חמשת העבודות הנ"ל עליך להגיש על גבי CD או צילום העבודות בגודל עמוד A4.

    עבודות אלו צריכות להיות מלוות במלל המסביר על התחנות והיצירות עצמן בהיקף של עמוד פוליו (A4) על כל תחנה.


© 2015 Sofarider Inc. All rights reserved. WordPress theme by Dameer DJ.