תואר שני בטיפול בתנועה ומחול – אודות התואר

תואר שני בטיפול בתנועה ומחול – אודות

ראש התכנית: פרופסור ויויאן מרקוב-שפייזר

התכנית מכשירה אנשי מקצוע בטיפול בתנועה ומחול, שהינו תחום יחודי במקצועות הטיפוליים, על מנת לאפשר להם להשתלב במסגרות חינוכיות, טיפוליות ושיקומיות. באמצעות השפה התנועתית יוכלו אנשי מקצוע לתרום מהידע היחודי ואפשרויות הטיפול המתאימות ולתת מענה לאוכלוסיות שונות בקהילה ובחברה. מטרה זו הינה בבסיס ההבנייה של התוכנית המוצעת המורכבת  מ- 5 צירים:

א. נושאים תיאורטיים פסיכולוגיים.

ב. נושאים תיאורטיים משותפים לתחום הטיפול באמצעות אמנויות.

ג. סדנאות בהתמחות תנועתית המבססים את התאוריה היחודית בתחום.

ד. תרגילים המאפשרים לסטודנטים התנסות, עיבוד ויישום התכנים.

ה. עבודה מעשית בטיפול בתנועה ומחול במוסדות קליניים/חינוכיים תחת פיקוח והדרכה.

התכנית מיועדת לבוגרי תואר ראשון המעוניינים לקבל הכשרה קלינית ותיאורטית למקצוע הטיפול בתנועה ומחול. ההכשרה תאפשר לבוגריה לעסוק בטיפול באמנות במסגרות בריאות, חינוך ושיקום. לבוגרים תינתן הכשרה לעסוק הן בטיפול פרטני והן בטיפול קבוצתי.

אודות הטיפול בתנועה ובמחול (תראפיה בתנועה)

טיפול בתנועה ומחול עושה שימוש פסיכו-תרפויטי בתנועה ומתרכז בגוף כאמצעי מרכזי להבעה ושינוי. בטיפול בתנועה ניתן להתבונן ולבחון את דפוסי התנועה של המטופל המשקפים את אישיותו, מתוך הנחה שמצבים נפשיים באים לידי ביטוי בגוף ובתנועה ומצבים גופניים באים לידי ביטוי ברמה הנפשית והרגשית. מטרת הטיפול היא לחזק את כוחות העצמי וליצור חיבורים מחודשים בין חוויות רגשיות וגופניות-תנועתיות שיסייעו בהתמודדות עם מצבי חיים שונים.

הטיפול בתנועה הינו תהליך הממוקד בהכרה הגופנית, תוך בדיקה והקשבה עצמית מובחנת לחלקי הגוף השונים, בניסיון לזהות את מערכות היחסים ביניהם ולבחון את ההשפעות ההדדיות על תפקוד האדם.

תנועה וקצב, מקלים על מטופלים להשתחרר ולהוריד עכבות המאפשרות להם להתמודד טוב יותר עם קשיים מסוגים שניים. כשהגוף מתחיל לנוע, מתקיים תהליך חוויתי המסייע למטופל לשחרר חסימות רגשיות ולהתקדם בטיפול.

 תיאוריות ואסכולות מרכזיות בטיפול בתנועה במחול 

  • צ'ייס- היסודות של הטיפול בתנועה, אשר לפי שיטתה הוא טיפול קבוצתי, המתבסס על הרפרטואר התנועתי הקיים של המטופלים ועל הרחבתו.
  • תנועה אותנטית– מתבססת על תורתו של קרל יונג. גישה זו מדגישה את פוטנציאל האישיות והאספקטים הבריאים שלה. הדגש מושם על הפעולה היצירתית כערך תרפויטי, והטיפול הוא פרטני.
  • ביו אנרגיה– מתבססת על רעיונותיהם של רייך ולואן ונחשבת לסוג של "פסיכותרפיה מכוונת-פעולה". הדגש הוא על פתיחת חסימות גופניות-רגשיות ועל שיפור זרימת אנרגיה בגוף.
  • גשטלט– Body Process – דגש על השדה התחושתי כחיבור לעצמי ולאחר

 

* התואר מזכה עובדי הוראה באופק חדש בשעות פיתוח מקצועי.
* סטודנט/ית בתכנית לימודים אקדמית מוזמן לבדוק זכאותו להחזרי שכר לימוד וזכאות לקרן השתלמות

© 2015 Sofarider Inc. All rights reserved. WordPress theme by Dameer DJ.